تئاتر «حرف حساب جواب نداره» در دلیجان در حال اجراست
کد خبر: 1421275
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
با محوریت عفاف و حجاب؛

تئاتر «حرف حساب جواب نداره» در دلیجان در حال اجراست

گروه هنر: رئیس اداره ارشاد دلیجان از اجرای تئاتر «حرف حساب جواب نداره» با موضوع عفاف و حجاب و دوری از فرهنگ مبتذل غربی در این شهرستان خبر داد.

حمید صادقی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: عفاف و حجاب دو مقوله بسیار مهم در دین مبین اسلام است که همگان باید نسبت به رعایت این فریضه الهی دقت نظر داشته باشند.

وی در رابطه با اهمیت رعایت عفاف و حجاب، افزود: اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا بدانجاست که خداوند متعال در بسیاری از سوره‌های قرآن از آن به‌عنوان یک ضرورت یاد می‌کند و آن را حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی می‌داند؛ لذا از نظر اسلام حجاب فقط اختصاص به زن ندارد؛ بلکه نوعی پرده است که در روابط میان زن و مرد وجود دارد.

صادقی اظهار کرد: هدف اسلام از حجاب آن است که زن مسلمان با فراغت کامل بتواند وظایف و رسالت اساسی خویش را انجام دهد که حفظ نسل انسان، پرداختن به شئون خانه و خانه‌داری، تربیت کودک و اهمیت دادن به آن از جمله آن وظایف است.

وی در ادامه با بیان اینکه تحقیقات بسیاری در خصوص مقوله عفاف و حجاب صورت گرفته است، اضافه کرد: اداره ارشاد دلیجان به منظور عمل به موازین شرعی و راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر اقدام به اجرای تئاتر حرف حساب جواب ندارد با محوریت عفاف و حجاب کرده است.

صادقی با بیان اینکه بازگوکردن نکات در خصوص عفاف و حجاب در قالب اجرای نمایش از تأثیرات بیشتری نسبت به مطالعه برخوردارست، گفت: نوجوانان و جوانان با مشاهده نمایش سعی در اجرایی کردن این فریضه الهی در زندگی فردی و اجتماعی را خواهند داشت و رعایت شئونات اسلامی توسط برخی از افرادی که به این مقوله پایبند نبودند گواهی براین ادعاست.

وی همچنین با اشاره به اینکه این نمایش با گویش محلی دلیجانی(راجی) به روی صحنه می‌رود، افزود: این نمایش به کارگردانی عبدالله یوسفی و هنرمندانی هنرمندانی همچون یوسفی، رجبی، محمدی، بیگی، حیدری و رحمانی به مرحله اجرا گذارده می‌شود.

صادقی ادامه داد: در این نمایش به موضواعات ارزشی همچون نماز، احترام به والدین و دیگر مباحث دینی و اعتقادی نیز اشاره شده است.

این مقام مسئول در پایان، یادآور شد: تئاتر حرف حساب جواب نداره تا فردا، سوم تیر در سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی دلیجان در حال اجراست.

captcha