جهاد دانشگاهی حلقه اتصال جامعه و دانشگاه است
کد خبر: 1427860
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
امام جمعه بیرجند:

جهاد دانشگاهی حلقه اتصال جامعه و دانشگاه است

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام رضایی در دیدار با سرپرست جهاد دانشگاهی استان خراسان جنوبی به ظرفیت‌های بالقوه موجود در جهاد دانشگاهی استان اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی حلقه اتصال جامعه و دانشگاه است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی رضایی‌بیرجندی، امام جمعه بیرجند امروز، 18 تیر در دیدار صمیمی با سرپرست جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه ایجاد ارتباط مؤثر بین دانشگاه و جامعه از وظایف اساسی نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی به‌شمار می‌رود، گفت: انتقال دانش از دانشگاه به جامعه و انعکاس نیازهای جامعه به دانشگاه برای یافتن راه حل علمی از نقش‌های ارزنده این نهاد است.



وی با اعلام آمادگی برای حمایت از برنامه‌های جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: آغاز به‌کار مدیریت جدید جهاد دانشگاهی همزمان با ماه مبارک رمضان را باید به فال نیک گرفت و به آینده روشن این نهاد امیدوار بود.



رضایی در ادامه شرایط موجود در جامعه را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در سایه الطاف الهی و با عنایت به منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت تدبیر و امید، آرامش خوبی را در سطح جامعه شاهدیم.



امام جمعه بیرجند با اشاره به ظرفیت‌های عظیم جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نقش مؤثر ایران در معادلات جهانی و منطقه‌ای بر آمریکا، دولت‌های غربی و سایر جهانیان پوشیده نیست.



رضایی افزود: در عین حال این اقتدار منافی استفاده از دستاوردهای علمی سایر کشورها نیست، چنانکه با وجود پیشرفت‌های مادی، غرب نیز ناگزیر از معنویت و استفاده از آموزه‌های اخلاقی است.



محمدقادر قادری، سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این دیدار، جهاد دانشگاهی را دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای دانست که به دلیل عدم استفاده بهینه از موقعیت‌ها و فرصت‌ها در استان، جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است.



وی افزود: نگاه علمی یک اصل مهم و بی‌بدیل در مأموریت‌های جهاد دانشگاهی و مدیریت کلان آن است؛ لذا مدیریت استانی نیز مصمم است تا این نگاه را فراروی خود قرار دهد.



سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به موفقیت‌های ارزنده دولت تدبیر و امید در یک سال گذشته گفت: تعامل بین نهادهای مختلف علمی و فرهنگی از جمله رویکردهای مهم دولت است که باید مورد توجه جدی مدیران قرار گیرد.



قادری شخصیت حوزوی و دانشگاهی امام جمعه بیرجند را یک مزیت استانی و حمایت ایشان به‌ویژه در بخش فرهنگ را عاملی مهم در پیشرفت جهاد دانشگاهی استان ذکر کرد و گفت: امید است با وجود این حمایت، بتوان منشاً تحولات جدی در استان بود.

captcha