هیئت‌های مذهبی؛ پرچم‌دار جریان فکری واقعه عاشورا
کد خبر: 1463474
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
مرادی اظهار کرد:

هیئت‌های مذهبی؛ پرچم‌دار جریان فکری واقعه عاشورا

گروه اجتماعی: معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری هیئت‌های مذهبی و مداحان را پرچم‌دار جریان فکری، روحی و معنوی واقعه عاشورا دانست و بر لزوم صیانت و پاسداری از این امانت گرانبها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، خدابخش مرادی، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری شامگاه دوم آبان‌ماه در گردهمایی مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان شهرستان شهرکرد در آستانه ماه محرم، مداحی و نوحه خوانی در رثای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را یک هنر و توفیقی الهی دانست و گفت: مداحان با تلاش مجدانه، نوا و صوت دلنشین فضای معنوی جامعه را به عطر اهل بیت(ع) معطرمی‎کنند که این یک هنر تحسین برانگیز است.

رمز ماندگاری شیعه در جهان از برکت نهضت عاشوراست
وی رمز ماندگاری، بقا و اثرگذاری شیعه در جهان از برکت نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله حسین(ع) دانست و از جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان پرچم‌دار مکتب و تفکر شیعی در جهان اسلام یاد کرد.

مرادی با بیان اینکه روز به روز مشی و تفکر شیعه در کشورهای منطقه و خاورمیانه زنده و پویاتر می‌شود، فکر و روح قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا را عامل اصلی پایداری و ثبات شیعیان ‌میان ملت‌ها بیان‌ کرد.

وی به نقش بی‌بدیل و اثرگذار هیئات مذهبی در نشر و تعمیق فرهنگ و تفکر شیعه ‌بین کشورها اشاره و اظهار کرد: به برکت خون اباعبدالله حسین(ع) فرهنگ و تفکر اسلامی ایرانی در جهان زنده شده که بخش اعظم از این نقش‌آفرینی توسط هیئت‌های مذهبی محقق شده است.

حرف و عمل مسئولان هیئات مذهبی و مداحان تعارض نداشته باشد
مرادی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که می فرمایند: کُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ‏ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ؛ مردم را به غیر از زبانتان دعوت به دین کنید، تعارض بین حرف و عمل مسئول هیئت مذهبی و مداحان را موجب انحراف و خطر جدی برای جامعه دانست.

وی با بیان اینکه نگاه افرادجامعه به دست اندرکاران هیئت های مذهبی و مداحان یک نگاه ارزشی و ویژه است، تصریح کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران هیئت‌های مذهبی و همچنین جامعه مداحان به‌واسطه پیوند با اهل بیت‌(ع) از ارزش و جایگاه بسیار بالایی در جامعه برخوردار هستند تعارض بین حرف و عمل آنان به یقین این جایگاه و نگاه را خدشه‌دار خواهد کرد.

معاون سیاسی استاندار هیئت‌های مذهبی را پرچم‌دار جریان فکری، روحی و معنوی واقعه عاشورا دانست و بر لزوم صیانت و پاسداری از این امانت گرانبها تأکید کرد و گفت: امام حسین(ع) تمام جان و هستی خودش را در راه حفظ اسلام و ارزش‌های دینی فدا کرد مبادا در سایه بی‌توجهی و غفلت هیئت‌ها ارزش‌ها به ضد‌ارزش تبدیل شوند.

وی با تاکید بر اینکه هیئت یک اداره و سازمان دولتی و خصوصی نیست، هیئت را پناهگاهی امن برای  عاشقان مکتب اهل بیت‌(ع) به‌ویژه جوانان و نسل امروز جامعه دانست.

مرادی اختلاف، حاشیه‌سازی و رقابت‌های ناسالم را آفت و خطر جدی برای هیئت‌ها مذهبی و مداحان عنوان‌کرد و گفت: هیئت و مداح باید محور وحدت، همدلی، وفاق، دوستی، محبت، مودت، تکریم و به دور از هرگونه اختلاف و تفرقه باشد.

شناختن و شناساندن؛ دو اصل مهم در هیئت‌داری و مداحی
وی شناختن و شناساندن را دو اصل مهم در هیئت‌داری و مداحی دانست و گفت: هیئت و مداح می‌کوشد با برنامه‌ریزی ، خلاقیت و زبان هنر، معرفت و شناخت صحیح و جامع از اهل بیت(ع) را به جامعه انتقال و گسترش دهد بنابراین این مهم با شناخت درست و مبنایی از سیره اهل بیت(ع) محقق خواهد شد.

مرادی مداحی در رثای اهل بیت(ع) را مستلزم مطالعه و آگاهی کامل در این زمینه دانست و تأکید کرد: ذکر مصیبت خوانی برای اهل بیت‌(ع) به‌ویژه امام حسین‌(ع) نیازمند یک سیر مطالعاتی دقیق، عالمانه و معتبر است بنابراین بکوشیم از مقاتل معتبر و مستند در این خصوص استفاده کنیم.

captcha