بسیج یک تجربه موفق است/ روحیه جهادی را در اقتصاد مقاومتی حفظ کنیم
کد خبر: 1474874
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
امام جمعه بندرعباس:

بسیج یک تجربه موفق است/ روحیه جهادی را در اقتصاد مقاومتی حفظ کنیم

گروه سیاسی: بسیج یک تجربه موفقی است که هر جا در میدان بودیم موفق شده‌ایم و در جهان چهره شدیم و اگر دراقتصاد مقاومتی هم وارد شویم چهره می‌شویم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) از هرمزگان،  دیروز، 27 آبان‌ماه بسیجیان و کارکنان ناحیه بندرعباس به نمایندگی از بسیجیان استان هرمزگان، قبل از شروع هفته بسیج جهت تجدید میثاق با حضرت امام(ره) و آرمان‌های آن بزرگوار و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس دیدار کردند.

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، امام جمعه بندرعباس در این دیدار ضمن تبریک هفته بسیج بیان کرد: هم بسیج افتخار می‌کند که رهبری مثل رهبرفرزانه دارد و هم رهبر عزیزمان مباهات می‌کند به این مجموعه خوب بسیج، و وقتی رهبر از مردم و مردم از رهبر کمال خشنودی را داشته باشند این مجموعه می‌تواند به هرچه که می‌خواهد برسد.
وی افزود: حضرت علی(ع) بعداز پیامبر گرامی اسلام چهره بی‌نظیر در تاریخ بود اما اصحابش بی‌نظیر نبودند و متفرق بودند و در این خصوص حضرت فرمود حاضرم با معاویه، معامله کنم ده نفر بدهم و یک نفر بگیرم.
نماینده ولی فقیه در ادامه بیان کرد: جامعه امروز همین یک آیه را محور کار خود قرار دهد کافی است و به هیچ چیز نیاز ندارد، دراین آیه شریفه از مهمترین مطلب یعنی تقوا یاد شد ( ان اکرمکم عند الله اتقواکم ) و پیداست که تقوا حرف آخر است یعنی همه قومیت‌ها با لهجه‌های مختلف و رنگ‌ها و نسب‌های مختلف تنها چیزی که مهم است تقواست. در بحث با تقوا بودن دو چیز مطرح است یکی اینکه توجه به این که برای فردا چه چیزی را جلو فرستاده‌ای و دوم اینکه بدانیم هرکاری که می‌کنیم خداوند ناظر برآن عمل است.
وی گفت: الحمدالله بسیج جایگاه خوبی دارد و حرف اول  در انقلاب ما بسیج است. همین حضور یکپارچه مردم مؤمن در صحنه‌های انقلاب بسیج بود، در استقبال از حضرت امام، دفاع مقدس حضور بسیج بود اما آن موقع نام نداشت و تاریخ تاسیس نداشت وگرنه اگر بسیج نبود شاه نمی‌رفت و امروز به افتخار وجود شجره طیبه بسیج است که کشورهای لبنان، سوریه و یمن فرهنگ آن را درک کرده و بکار گرفته‌اند.
آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی افزود: هرجا بسیج حضور داشته موفقیت بوده و این روحیه درجامعه ما باید باشد مثل زمان دفاع مقدس و در بحث اقتصاد مقاومتی هم  با روحیه جهادی در صحنه باشد، بسیج یک تجربه موفقی است که هر جا در میدان بودیم موفق شده و در جهان چهره شدیم و اگر دراقتصاد مقاومتی هم وارد شویم چهره می‌شویم.
سرهنگ مزراعی، جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ضمن تقدیر و تشکر از نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس که در جمع کارکنان و بسیجیان سپاه ناحیه بندرعباس شرف حضور دارند گفت: حضرت امام خمینی(ره) بسیجیان را به عنوان  پرچمداران رهایی یاد کردند و فرموند هرکس از بسیج و بسیجی غافل باشد به آتش دوزخ گرفتار می‌شود.
وی افزود: بسیج از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران توسط حضرت امام(ره) تشکیل و بعد ازاینکه فرهنگ انقلاب اسلامی به جهان صادر شد ، فرهنگ بسیج هم صادر شد و اکنون ما در کشورهای سوریه، عراق، لبنان شاهد فرهنگ بسیج هستیم.
جانشین سپاه امام سجاد(ع) در ادامه  اظهار کرد: در طول هفته پرخیر و برکت بسیج برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد شد و در سطح استان 1500 برنامه از مرکز تا دورترین روستاهای استان برگزار می شود و بالغ بر یک میلیون نفر از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

captcha