انتشار كتاب «محمد(ص)، شيوه تفكر و زندگانی يك شخصيت» در آلمان
کد خبر: 2520743
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۰

انتشار كتاب «محمد(ص)، شيوه تفكر و زندگانی يك شخصيت» در آلمان

گروه بين الملل: كتاب «محمد(ص)، شيوه تفكر و زندگانی يك شخصيت» تأليف كا. اس. رامدريشنا رائو به بازار كتاب آلمان عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری بين المللی قرآن(ايكنا) به نقل از رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در آلمان در معرفی اين كتاب آمده است: محمد(ص) به ويژه در سال های پيش از هجرت از مكه به مدينه، تلاش می كرد تا پيام الهی را به مردم برساند. اما اينكه مردم گوش شنوايی برای شنيدن پيامش نداشتند، او را رنج می داد و اينجا بود كه خداوند وحی نازل كرد كه: اگر پروردگار تو می خواست، مطمئناً تمام مردم روی زمين به او ايمان می آوردند. آيا تو می خواهی مردم را به اجبار مؤمن سازی؟
اين آيه فراخواندن به اسلام را ممنوع نمی سازد، بلكه صرفاً اجبار مردم به گرويدن به اسلام را منع می كند. بدين لحاظ نبی اكرم(ص) انسان ها را بدون زور و اجبار به اسلام دعوت می كرد.
بر همين اساس، ممكن نيست كه بتوان به اجبار كسی را به حقانيت اسلام متقاعد ساخت. اسلام ويژگی های معنوی و روحی و مزايای ويژه ای دارد و به همين لحاظ برای انسان ها حق تصميم گيری آزادانه را قائل شده است.
هيچكس نمی تواند در اين زمينه برای ديگری تصميم بگيرد. در قرآن حتی آمده كه انسان هايی هم كه اسلام را نپذيرفته اند و دين ديگری دارند، از رحمت خدا بی نصيب باقی نمی مانند. قرآن می فرمايد:
كسانی كه ايمان دارند و همچنين يهوديان، مسيحيان و صابئينی كه به خدا و روز رستاخيز معتقدند و اعمال صالح انجام می دهند، اجرشان از سوی پروردگارشان داده می شود و آنان را خوف و نگرانی نيست.
كتاب «محمد(ص)، شيوه تفكر و زندگانی يك شخصيت» تأليف كا. اس. رامدريشنا رائو، كه محمد رضوی راد نيز مقدمه ای برای آن نوشته، در 51 صفحه به زبان آلمانی منتشر شده و در بازار كتاب كشورهای آلمانی زبان در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.
captcha