آکادمی اسلامی هامبورگ؛ تنها مبلغ تشیع در نمایشگاه کتاب آلمان
کد خبر: 3007461
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

آکادمی اسلامی هامبورگ؛ تنها مبلغ تشیع در نمایشگاه کتاب آلمان

شعب خارجی: آکادمی اسلامی آلمان در بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب شهر «لایپزیگ» آلمان خوش درخشید و به عنوان تنها نماینده تشیع، مشغول تبیین معارف اسلام در این نمایشگاه بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه اروپا، آکادمی اسلامی آلمان که بخش علمی فعالیت‌های مرکز اسلامی هامبورگ را برعهده دارد، در بیست‌و‌پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب که از 21 تا 25 اسفند در شهر «لایپزیگ» آلمان برگزار شد، شرکت کرد.
در میان بیش از دو هزار غرفه موجود در این نمایشگاه تا سال گذشته تنها یک غرفه اسلامی از سوی «فرقه احمدیه» در این عرصه فرهنگی حضور داشت و امسال آکادمی اسلامی به عنوان دومین غرفه اسلامی و تنها نماینده تشیّع مشغول به تبیین معارف اسلام در این نمایشگاه بود. 
شعار امسال آکادمی اسلامی آلمان «Fragen Sie Uns: از ما بخواهید» بود و جذابیت این شعار باعث شد هزاران نفر برای دقایقی در غرفه آکادمی اسلامی توقف کنند و پرسش‌های خود را مطرح کرده و پاسخ بگیرند و یا با کنجکاوی به نشریات و مجلّات و کتاب‌های منتشر شده توسط مجموعه مرکز اسلامی هامبورگ توجه کنند و به کتاب‌های آن تورقی بزنند. 
امسال آکادمی اسلامی آلمان با هدف تقویت دیالوگ بین ادیان و نیز معرفی آثار اسلامی ـ شیعی به مخاطبان آلمانی زبان و اروپایی، جدیدترین نشریات وکتاب‌های منتشر شده خود مانند: «اصول و پایه‌های اسلام» ، «اجوبة الاستفتات» ، «تمدن و مدرنیته» و بسیاری دیگر از کتاب‌های آلمانی و نیز شماره‌های جدید مجله «الفجر» و «سلام کیندر» را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داد. علاوه بر این، کتاب هایی نیز به زبان‌های انگلیسی، عربی، ترکی و فارسی در این غرفه ارائه شد.
بروشورهایی با عناوین مختلف نیز برای معرفی درست معارف اسلامی در طول برگزاری نمایشگاه به بازدید کنندگان اهدا می‌شد.
بنا بر این گزارش، نمایشگاه بین‌المللی کتاب لایپزیگ در این دوره با حضور بیش از  186 هزار  بازدید‌کننده، رکود سال‌های گذشته خود را به میزان بیش از 10 هزار نفر ارتقا بخشید.
با توجه به استقبال خوب بازدیدکنندگان از غرفه آکادمی اسلامی آلمان، مجموعه مرکز اسلامی هامبورگ مصمم است که سال آینده در سطح گسترده‌‌تری در این نمایشگاه حضور یابد.

captcha