جشن ده سالگی انجمن اسلام در آلمان برگزار شد
کد خبر: 3249483
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷

جشن ده سالگی انجمن اسلام در آلمان برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ: جشن ده سالگی انجمن اسلام در ایالت راین لند-فالز آلمان برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، فوروم اسلام (Islam-Forum) در ایالت راین لند-فالز ده سالگی خود را جشن گرفت.

این فوروم به مهم ترین آرا و گفتمان ها حول موضوعات مرتبط با اسلام و اجتماع می پرداخت و از این پس به «فورم ادیان» تغییر نام خواهد داد. از جمله موضوعاتی که در سال های گذشته مدام در این فوروم به بجث و تبادل نظر گذاشته می شد، می توان به ساخت مساجد، نقش روحانیت مسلمان در جامعه و حوادث مربوط به کاریکاتورها اشاره کرد.

به نقل از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان؛ سخنران اصلی جشن دهمین سال فعالیت این فوروم، خانم ایرنه آلت(Irene Alt) وزیر اینتگراسیون ایالت از حزب سبزها(Grüne) بود.

عنوان سخنرانی «با یکدیگر بجای در کنار یکدیگر در راین لند-فالز» بود. طبق گفته مدیرعامل این فوروم آقای گئورگ ونتس (Georg Venz) که از طرف کلیسای اوانگلیک فالز پیگیر مسائل اسلام است عضو این فوروم 65 نفر است.

در میان اعضا به غیر از دانشمندانی که نسبت به مسائل مربوط به اسلام اشراف دارند می توان به بسیاری از نمایندگان سازمان های اسلامی، نمایندگان هر دو کلیسای بزرگ کاتولیک و اوانگلیک در امور اسلام، همچنین سخنگویان حلقه های گفتگوی مسیحی-اسلامی و نمایندگان انجمن های مهاجران اشاره کرد.

ایرنه آلت در سخنان خود با تقدیر از فعالیت های فوروم اسلام، متذکر شد که این مجموعه توانسته است نقش مهمی را در گفتگوی بین الأدیان و فهم متقابل بین نمایندگان ادیان مختلف ایفا کند؛ امری که پیش شرط اساسی یک زندگی جمعی مسالمت آمیز است. در ادامه نیز آقای میگوئل ویسنته (Miguel Vicente) نماینده دولت ایالتی در امور مهاجرت از توسعه این فوروم به محملی برای "دین و اجتماع" استقبال کرده و ابراز کرد با توجه به تمایل جهانی نسبه به استفاده ابزاری از باورهای دینی، بسیار اهمیت دارد که نقش حمایت‌گر تک تک ادیان از صلح را تقویت کنیم.

captcha