ایجاد گسست میان ارزش‌های اسلامی با نسل جدید از توطئه‌های دشمنان است
کد خبر: 3312296
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
معاون رئیس‌جمهور:

ایجاد گسست میان ارزش‌های اسلامی با نسل جدید از توطئه‌های دشمنان است

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام انصاری گفت: یکی از شیطنت‌های استکبار با اسلام به‌طور عام و مکتب شیعه به‌طور خاص این بوده است که تعالیم و آموزه‌های انسان‌ساز، نشاط‌آفرین و سازنده ادیان الهی به‌طور عام و دین اسلام را به‌طور خاص تحریف کنند و دگرگون جلوه دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری لرستان که دوشنبه، 18 خردادماه در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: اولین هدف سفر اعضای دولت از سفرهای استانی رئیس‌جمهور عرض خداقوت و خسته نباشید به همکاران دولت و همه دست‌اندرکاران دستگاه‌های مختلف و نهادهای عمومی بود.

وی با اشاره به این‌که هدف از این سفر پیگیری مسائل و شنیدن نظرات، پیشنهادها و احیاناً مشکلاتی است که در شهرستان‌ها و استان‌ها وجود دارد و انتقال این مسائل به دستگاه‌های ذی‌ربط و هیئت دولت برای انجام اقدام لازم است، تصریح کرد: همچنین، کسب اطلاع از پیشرفت طرح‌ها و مصوباتی که در سفرهای استانی تصویب شده و در حال اجرا است از دیگر اهداف این سفرهاست.

انصاری تأکید کرد: سبب خوشحالی و امیدواری دولت است که همکارانی دارد که اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران را پیگیری می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان این‌که فضای کشور ما در این ایام معطر به عطر نام ولادت‌های بزرگ شعبان به‌ویژه میلاد امام زمان(عج) و نام امام خمینی(ره) و شهدای 15 خرداد است، عنوان کرد:‌ با گذشت 26 سال از رحلت امام خمینی(ره)، مراسم ارتحال این بزرگ چهره‌ با شکوهی از حضور مردم و پیوند ناگسستنی آن‌ها با انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام خمینی(ره) و تجدید میثاق با مقام معظم رهبری بود.

وی با اشاره به این‌که‌ گزارش استاندار لرستان در جمع هیئت دولت شامل اطلاعاتی امیدبخش از مجموعه فعالیت مدیران استان لرستان بود، اظهار کرد: استاندار لرستان در آن جلسه به ارائه اطلاعاتی در رابطه با میزان پیشرفت پروژه‌ها و طرح‌ها در استان و برنامه‌هایی که برای آینده در استان درنظر گرفته شده است پرداخت که موجب امیدواری دولت شد که همکاران خوبی در اقصی نقاط کشور مشغول فعالیت هستند و اهداف نظام را پی‌ می‌گیرند.

انصاری ادامه داد: مراسم 14 خرداد مهم‌ترین اجتماع ملی است که هرساله مقام معظم رهبری مهم‌ترین سخنرانی خود را در این مراسم انجام می‌دهد، چراکه همه مسئولان نظام در تمام سطوح و همه نماینده اقشار مختلف مردم از سراسر ایران و مهمان‌هایی از سراسر جهان و کشورهای اسلامی نیز حضور دارند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این مراسم با بیان هشت محور از شاخص‌های اندیشه جاودانه امام سخنان راهگشا و مهمی را بازگو کرده و همگان را به پیگیری و استخراج سایر محورهای همیشگی مکتب اسلام و فقهی ما فرا خواند که امید است اصحاب رسانه بتوانند پیوند بیشتری میان این مکتب زنده با نسل جدید برقرار کنند و توطئه دشمنان را برای ایجاد گسست میان ارزش‌های اسلامی با نسل جدید می‌کنند، مقابله اثرگذاری داشته باشد. وی، تصریح کرد: یکی از شیطنت‌ها و دستاوردهای دشمنی‌های استکبار با اسلام به‌طور عام و مکتب شیعه به‌طور خاص این بوده است که تعالیم و آموزه‌های انسان‌ساز، نشاط ‌آفرین و سازنده ادیان الهی به‌طور عام و دین اسلام را به‌طور خاص تحریف کنند و دگرگون جلوه کند.

انصاری با بیان این‌که دولت برنامه‌ریزی وسیعی در زمینه اشتغال و تحرک بخشی در بخش‌های مختلف را شروع کرده، اذعان کرد: تحرک بخشی عظیم جهادی بعد از سفر رئیس‌جمهور به خوزستان به‌عنوان اولین سفر استانی شروع شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان این‌که صرفه‌جویی و بهبود آب مسئله مهمی است، تصریح کرد: با کسب اجازه از مقام معظم رهبری در زمینه مهار آب‌های مرزی و بهبود روش‌ها گام‌هایی برداشته شد که انتظار داریم مدیران و فعالان در مسئله در این زمینه آب نوآوری داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که دولت در حوزه نفت و گاز گام‌های بلندی برداشته و فازهایی در این زمینه به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: دولت طی این 21 ماه در کارزاری دشوارتر از کارزار دفاع مقدس با تمام قدرت‌های جهانی روبه‌رو بوده و مردانه ایستادگی کرده است.

فرماندهی کلی موضوع پرونده هسته‌ای برعهده شخص مقام معظم رهبری است

انصاری با بیان این‌که مدیریت و فرماندهی کلی موضوع پرونده هسته‌ای برعهده شخص مقام معظم رهبری است، تأکید کرد: ایران هیچ‌وقت از حق قانونی خود کوتاه نمی‌آید چراکه کشور امام خمینی(ره)، شهدا 15 خرداد و مقام معظم رهبری است. معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، اظهار کرد: مدیریت کلان اجرایی مذاکرات هسته‌ای با یک دیپلمات حقوق‌دان برجسته و فرهیخته‌ای مانند رئیس‌جمهور است که شخصاً پرونده هسته‌ای را هدایت می‌کند و وزیر امور خارجه نیز یک حقوق‌دان برجسته بین‌المللی و سرباز انقلاب است.

وی عنوان کرد: هجوم دشمن تحت‌ عنوان تحریم به ساحت اقتصادی؛ مانند هجوم دشمن به خرمشهر و سوسنگرد است که دیروز مرزهای ما را اشغال کردند ولی رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس آن‌ها را بیرون راندند و کشور را آزاد کردند.

انصاری با بیان این‌که ما باید تحریم‌ها را از سر مردم برداریم، ادامه داد: امروز رزمندگانی دیگر در عرصه دیپلماسی با پشتیبانی ملت و هدایت مقام معظم رهبری در حال بازپس‌گیری عرصه‌های اقتصادی تحریم از سوی دشمنان اسلام است.

ایجاد زندگی آرام برای مردم وظیفه دولت و نظام است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که ایجاد زندگی آرام برای مردم وظیفه دولت و نظام است، تأکید کرد: البته این نیست که اگر تحریم‌ها برداشته شوند همه مشکلات حل می‌شود بلکه بخشی از مشکلات حل و بخشی از هزینه‌های سنگین برای دولت جبران می‌شود.

وی با بیان این‌که بسیاری از کشورهای دنیا برای تعامل با ایران آماده هستند، افزود: امروز یک مثلث شوم از رژیم صهیونیستی، متجاوزین عرب و منافقین شکل‌ گرفته است که نگذارند مذاکرات هسته‌ای به ثمر برسد که این حقانیت تیم مذاکره ‌کننده ما را نشان می‌دهد.

انصاری با بیان این‌که دولت تدبیر و امید به حمایت همه‌جانبه مردم نیاز دارد، اظهار کرد: مردم ایران سرشان را با افتخار بالا بگیرند که سردارانی شایسته همانند شهید باکری و شهید همت در عرصه‌های دیپلماسی دارند که در این راه جانشان را بر کف دست گذاشته‌اند.

امروز دوران، دوران رقابت نیست بلکه دوران رفاقت است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که مردم خود را محتاج هدایت مقام معظم رهبری می‌دانند، تصریح کرد: الحمدالله مردم خود را موظف به اطاعت رهبری می‌دانند، دست دولت به‌سوی همه جریانات سیاسی و همه گروه‌ها چه آن‌ها که در انتخابات به این دولت رأی دادند و چه آن‌ها که رأی ندادند دراز است چراکه در واقع اکنون دوران رقابت نیست بلکه دوران رفاقت است.

وی با اشاره به این‌که جاذبه‌های عظیم گردشگری، طبیعی، کشاورزی و انسانی در استان لرستان وجود دارد، اظهار کرد: شما مسئولان باید در ادارات نوآوری و خلاقیت کنید، حتی اگر لازم شد از مشاور خارجی کشورهایی که در حوزه‌های شما گرفتاری داشتند و توانستند آن‌ها را حل کنند مشاوره بگیرید و پول‌ خرج‌ کنید.

انصاری ادامه داد: از همه شما همکاران در قوه مجریه و سایر قوا می‌خواهیم قدر مدیریت را بدانید و که قدر مدیریت دانستن این است که یک یادگار ماندگار در دستگاه خود داشته باشید.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور عنوان کرد: هرچه در زمینهٔ فکر، طراحی و مشاوره پول‌ خرج‌ کنید اسراف نیست بلکه اسراف آن است که کلنگی بر زمین زده شود و عملیاتی نشود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیمی که در استان وجود دارد، اذعان کرد: لرستان نباید بیکار داشته باشد بلکه باید بیکاران استان‌های دیگر را هم جذب کند چراکه این کار با وجود این ‌همه ظرفیت خدادادی کاری شدنی است.

انصاری با بیان این‌که امام خمینی(ره) به جنگ «ما نمی‌توانیم» رفتند و فرمودند «دانشگاه باید بگوید ما می‌توانیم»، تأکید کرد: با تقویت اعتماد به‌ نفس کاری مشکل‌تر از پیروزی انقلاب، فرو ریختن رژیم شاهنشاهی و سرکار آمدن نظام جمهوری اسلامی نمی‌کنیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پایان اظهار کرد: امیدواریم افراد مرتبط پیشنهادات سازنده‌ای ارائه دهند و مجلس هم کمک می‌کند، شما حتی برای اداره کلان کشور طرح بفرستید چرا که در نگاه جدید دولت، به مناطق امکانات داده می‌شود و با تمام قوا در خدمت شما است.

حجت‌الاسلام مجید انصاری، همچنین، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌های امروز من بازدید از شهرستان جدیدالتأسیس رومشکان، دیدار با اهالی آن شهرستان، حضور در شورای اداری استان و دیدار با استاندار بود.

وی افزود: یکی از اهداف عمده سفرهای اعضای هیئت دولت این است که از نزدیک در جریان پیشرفت پروژه‌ها و طرح‌های مصوب سفر استانی رئیس‌جمهور و در جریان مشکلات قرار گیرند و خسته نباشیدی به همکاران خود در دستگاههای مختلف که در استان‌های دیگر زحمت می کشند است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوربا اشاره به این‌که این دولت شعار خود را اعتدال قرار داده است، بیان کرد: دولت همه گروه‌های سیاسی را به همراهی، همدلی و همزبانی فرا خوانده و سعی کرده از افراط و تفریط دور باشد.

وی عنوان کرد: در این مدت دولت و رئیس‌جمهور تلاش ارزشمندی را انجام داده‌اند و به‌عنوان معاون امور مجلس تلاش کردم روابط صمیمی و خوبی را در بین دولت و مجلس برقرار کنیم البته افت و خیزهایی داشته ولی در مجموع این همکاری‌ها خوب بوده و جلسات مشترکی مکرر به طور عام و تخصصی بین  دولت  و مجلس داشته‌ایم.

انصاری عنوان کرد: ارتباط سازنده دولت و قوه قضاییه و همکاری های خوبی که قوه قضاییه با دولت و دولت با قوه قضابیه داشته وسطح  تعامل قوا بسیار مطلوب است و جلسات سران سه قوه نیز به طور منظم تشکیل می‌شود و از تنش‌ها و تشنج‌هایی که بعضی اوقات در گذشته شاهد آن بودیم، امروز در روابط خود شاهد آن نیستیم.

وی در رابطه با برنامه ششم توسعه، تصریح کرد: سیاست‌های کلی در مجمع تشخیص مصلحت نظام به اتمام رسید و به خدمت مقام معظم رهبری ارسال شد و منتظر ابلاغ مقام معظم رهبری بعد از بررسی و اصلاح سیاست‌ها هستیم.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور اظهار کرد: دولت همزمان مشغول تهیه برنامه ششم است این برنامه با برنامه‌های قبل متفاوت است و در این برنامه سعی شده بیشتر برنامه‌های عملیاتی و اجرایی مدنظر باشد و از قانون‌گذاری‌ها یا نقادی‌های کلی که درگذشته بوده پرهیز شود و آنجایی‌که به قانون نیاز نیست، ارائه قانون جدید به مجلس لازم نیست.

وی در ادامه سخنان خود گفت: یک برنامه عملیاتی مختصر اما پرمحتوا و قابل دسترسی تنظیم می‌شود و به اطلاع مردم می‌رسد و به مجلس تقدیم می‌شود.

انصاری تصریح کرد: در برنامه ششم و هم اکنون در برنامه دولت  توازن منطقه‌ای به‌طور جد مورد توجه است و به همین دلیل در سفرهای استانی ریاست جمهور سعی کرده‌اند به استان‌های کمتر توسعه یافته زودتر و بیشتر سفر کنند و مصوبات خوبی داشته و حرکت‌های تعادل‌بخشی مناسبی انجام شد و از این پس نیز انجام می‌شود.

امتیازات، تخفیف‌ها و معافیت‌های ویژه دولت برای مناطق کمتر توسعه یافته

وی افزود: دولت برای توسعه مناطق کمتر توسعه یافته امتیازات، تخفیف‌ها و معافیت‌های ویژه‌ای در نظر گرفته به‌ویژه در صندوق توسعه ملی که انشالله نقاط کمتر توسعه یافته بتوانند خود را به‌تدریج به پای استان‌های توسعه یافته به برسانند و البته ترویج توسعه کشور در تمام استان‌ها باید ادامه پیدا کند.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور بیان کرد: نکته مهم در نظر دولت این است که با بودجه‌های صرفا دولتی امکان تحقق توسعه متوازن مورد نیاز مردم نیست بنابراین دست نیاز را به بخش خصوصی و تعاونی‌ها دراز کرده و از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در همه زمینه‌ها استقبال می‌کند و وظیفه خود را تسهیل کردن این موضوع می‌داند و خوشبختانه فضای مثبتی که به‌وجود آمده اقدام خوبی از سوی بخش خصوصی چه سرمایه‌گذاران داخلی و چه خارجی  در حال انجام است و امیدواریم این حرکت به عمران  و آبادانی بیشتر بینجامد.

captcha