برگزاري مسابقات قرآنی عشایر و روستائیان جهادكشاورزي خوزستان
کد خبر: 3466222
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷

برگزاري مسابقات قرآنی عشایر و روستائیان جهادكشاورزي خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسابقات قرآنی عشایر و روستائیان سازمان جهادكشاورزي خوزستان بهمن‌ماه امسال برگزار خواهد شد.

ناجی حیدری، مسئول دارالقرآن جهادکشاورزی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، از برگزاری مسابقات قرآنی ویژه عشایر و روستائیان این سازمان خبر داد و گفت: بیست و پنجمین دوره مسابقات عشایر و روستائیان استان بهمن‌ماه امسال برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در 6 رشته برگزار می‌شود که در بخش آقایان، رشته‌های قرائت، حفظ 15 جزء و حفظ کل تعیین شده‌اند. همچنین در بخش بانوان، رشته‌های حفظ 15 جزء و حفظ کل و تفسیر جلد یک نمونه تعیین شده است.

حیدری با اعلام اینکه در حال تدارک و برنامه‌ریزی اجرای این مسابقه هستیم، گفت: فراخوان این مسابقه به زودی اعلام می‌شود و عشایر و روستائیان استان 11 بهمن‌ماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

مسئول دارالقرآن جهادکشاورزی خوزستان افزود: این مسابقه از سوی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در استان و کانون قرآن سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار می‌شود. بر اساس این مصوبه، ساکنین مناطق عشایری و روستایی در این دوره از مسابقات حضور خواهند یافت.

حیدری ادامه داد: نفرات برتر این دوره از مسابقات در مرحله کشوری که 19 تا 21 بهمن‌ماه در مشهد برگزار خواهد شد، با دیگر نفرات برتر استان‌های کشور رقابت می‌کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه عشایر و روستائیان استان در شهرستان‌های شمالی خوزستان پراکنده شده‌اند، شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، دشت‌آزادگان حضور بیشتری خواهند یافت.

captcha