نماز جمعه محل اجتماع و قلب فرهنگی هر جامعه است
کد خبر: 3562490
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰

نماز جمعه محل اجتماع و قلب فرهنگی هر جامعه است

گروه سیاسی: فرماندار اشکذر گفت: نماز جمعه محل اجتماع و قلب فرهنگی هر جامعه و شهری است که در آن هدایت سیاسی و فرهنگی به نمازگزاران آموزش داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حجت‌الاسلام رضا شریفی، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه یزد در نشست شورای اداری اشکذر با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به 900 نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می‌شود اظهار کرد: امروز با معرفی امام‌جمعه دهستان رستاق بیست و ششمین نماز جمعه در استان یزد نیز برگزار می‌شود.
وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری در اصل مراسم‌های هفتگی نماز جمعه قرارگاه‌های فرهنگی و ایمان هستند که نقش مهمی در تحقق اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی دارند.
حجت‌الاسلام شریفی تصریح کرد: ائمه جمعه باید در راستای تبعیت از رهبری نظام و پشتیبانی از دولت مسائل و مشکلات مردم را در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کنند تا نگاه مردم نسبت به خدمتگزاران نظام امیدوارانه‌تر باشد.
محمدعلی شاه حسینی، فرماندار اشکذر نیز در این نشست گفت: بنا بر تعبیر رهبر انقلاب اسلامی نماز جمعه توفیقی بزرگ است که در سوره مبارکه جمعه بر اهمیت و منزلت آن تأکید شده است.
وی ادامه داد: نماز جمعه محل اجتماع و قلب فرهنگی هر جامعه و شهری است که در آن هدایت سیاسی و فرهنگی به نمازگزاران آموزش داده می‌شود.
شاه‌حسینی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در نماز جمعه بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری جذب جامعه جوان کشور است که می‌طلبد بیش‌ از پیش نسبت به آن اهتمام داشت.
وی افزود: یکی از مواردی که جوانان ما را جذب می‌کند احساس شخصیت است که با هدایت عاطفه و دل باید به جوانان شخصیت داد و آنان را جذب نماز جمعه نمود.
یادآور می‌شود در این نشست با اهدا حکم و معرفی حجت‌الاسلام دلاوری، بیست و ششمین نماز جمعه استان در دهستان رستاق اقامه شد.
منبع: فرمانداری اشکذر
captcha