عالم دینی داغستان: تروریسم تهدید بزرگ جهان امروز است
کد خبر: 3565769
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

عالم دینی داغستان: تروریسم تهدید بزرگ جهان امروز است

گروه بین‌الملل: معاون اول اداره دینی مسلمانان داغستان تروریست را تهدید بزرگ جهان امروز دانست و تأکید کرد که باید تمهیداتی برای مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم صورت گیرد تا نسلی جوان و آشنا به موازین اخلاقی و دینی تربیت شود.

عالم دینی داغستان: تروریسم تهدید بزرگ جهان امروز است
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رایزنی فرهنگی ایران در مسکو در خبری به ایکنا اعلام کرد: «محمد حاجی رحیموف»، مفتی منطقه «استاوروپول» روسیه میزبان هیئتی از اداره دینی مسلمانان داغستان به سرپرستی «احمد حاجی کاخایف» معاون اول این اداره بود.
کاخایف در گفت‌وگو با روزنامه‌نگاران «پتی گورسک»(شهری واقع در منطقه قفقاز شمالی) تصریح کرد: امروز ما شاهد هستیم که محمد حاجی رحیموف، مفتی منطقه استاوروپول تمام تلاش خود را به کار گرفته تا نه تنها مسلمانان پتی گورسک، بلکه تمام منطقه استاوروپول در آرامش، آیین دینی خود را به جا آورند.
وی افزود: ما می‌بینیم که مسلمانانی از اقوام مختلف گرد او جمع شده‌اند و همه آن‌ها به‌صورت منسجم و متحد از اقدامات حاجی رحیموف حمایت می‌کنند.
وی در ادامه توضیح داد که در پتی گورسک کارهای زیادی برای مردم انجام گرفته و امید است که در آینده در خانه مشترک ما روسیه، حکومتمان امکانات و فرصت‌های بیشتری در اختیار مسلمانان قرار دهد تا آنها بتوانند آزادانه و بدون هیچ مشکلی به فرایض دینی خود عمل کنند.
احمد حاجی کاخایف گفت: تروریسم امروز به یک تهدید بزرگ تبدیل شده که نه تنها داغستان و جامعه روسیه بلکه تمام بشریت را در معرض خطر قرار داده است. تروریسم در سیستم جهانی ریشه دوانده و منابع مادی، پولی و انسانی زیادی در اختیار دارد.
وی تصریح کرد: این جریان با برخورداری از سلاح و فناوری و در شرایطی که شکل فراملی و جهانی به خود گرفته، قادر است ثبات را در هر منطقه دنیا برهم بزند. در این شرایط ما باید تمهیداتی برای مقابله با رادیکالیسم و افراط‌گرایی صورت داده و نسل جوان را با موازین اخلاقی و دینی تربیت کنیم.
captcha