نماز و زکات محور زندگی خجسته آدمی است
کد خبر: 3574800
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
آیت‌الله عالمی:

نماز و زکات محور زندگی خجسته آدمی است

گروه اجتماعی: رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: هر کس می‌خواهد زندگی وارسته و خجسته داشته باشد باید عامل به نماز و زکات باشد زیرا این دو فریضه الهی محور زندگی خجسته آدمی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، آیت‌الله حسن عالمی، رئیس شورای عالی زکات کشور امروز چهارشنبه، 27 بهمن در نشست تخصصی شورای زکات استان کرمان با حضور امام جمعه و استاندار کرمان گفت: با تحقق پیامدهای زکات، به معنای صحیح کلمه فقیری در جامعه وجود نخواهد داشت و اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.
وی افزود: وقتی زکات در جامعه‌ای ادا شود امداد الهی به آن سرزمین، ادا کننده، مرزعه و شهر وارد می‌شود و این برکت و پیامد زکات است.
رئیس شورای عالی زکات کشور بیان کرد: حقیقت و جوهره اقتصاد مقاومتی این است که مردم در شئون زندگی و در رابطه با نیازهای خود بتوانند تأمین نیاز کنند.
وی گفت: دشمن فقط این نیست که به سوی فرد و جامعه‌ای تیراندازی کند و فقر و نکبت بزرگترین دشمن است که می‌توان از آن به عنوان یک دشمن کریه تفسیر کرد.
رئیس شورای عالی زکات کشور تصریح کرد: اینکه خداوند زکات را جزو ارکان اصلی دین ما قرار داده برای احیای ماست و باید بتوان از این فرمان الهی حداکثر استفاده را کرد.
آیت‌الله عالمی با اشاره به اینکه نگاه‌های گوناگونی می‌توان به زکات کرد گفت: نگاه اول به زکات به عنوان امر و وظیفه‌ای دینی است.
وی اظهارکرد: تبیین آثار زکات در معرفت‌افزایی و افزایش استفاده از برکات زکات بسیار تأثیرگذار است و در آیات قرآنی بیش از 40 مورد به موضوع زکات اشاره شده و بسیاری از آیات قرآن مجید نیز به روایت به زکات تفسیر شده اما لفظ زکات در آن نیامده است.
وی افزود: هر کس می‌خواهد زندگی وارسته و خجسته داشته باشد باید عامل به نماز و زکات باشد زیرا این دو فریضه الهی محور زندگی خجسته آدمی است.
رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: با زکات است که افراد محروم به وسایلی که توانایی دستیابی به آن را ندارند، دست می‌یابند.
یادأور می‌شود،  در این نشست اعلام شد که امسال 55 میلیارد ریال زکات در استان کرمان جمع آوری و از مجموع زکات جمع آوری شده، 2 میلیارد و 730 میلیون ریال برای تامین جهیزیه جوانان در شرف ازدواج هزینه شده است.
captcha