جهاد دانشگاهی در عمل، ابعادی از اقتصاد مقاومتی را نشان داده است
کد خبر: 3626160
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

جهاد دانشگاهی در عمل، ابعادی از اقتصاد مقاومتی را نشان داده است

گروه اجتماعی: مدیر اداره اجرایی معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: جهاد دانشگاهی در عمل، ابعادی از اقتصاد مقاومتی را نشان داده و با وجود کمترین امکانات و مشکلات عدیده، با تکیه بر توانمندی نیروها و امکانات خود توانسته است افتخارات زیادی برای کشور ایجاد نماید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، جواد فرخی، مدیر اداره اجرایی معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی با خدماتی که در 37 سال گذشته در حوزه های مختلف ارائه کرده است افزود: این مجموعه به عنوان یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی بر پایه آرمان‌های انقلاب بنا شده و در بطن دانشگاه و در راستای تعامل و ارتباط بین دانشگاه و صنعت عمل نموده است.
فرخی با بیان اینکه واگذاری وظیفه تدوین نقشه جامع علمی کشور، نشان دهنده جایگاه جهاددانشگاهی در بین مسئولان ارشد نظام می‌باشد، خاطرنشان کرد: این نهاد با طرح‌ها و ایده‌های خود چه در زمینه علمی و دانش بنیان و چه به لحاظ فرهنگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌تواند با تکیه بر توانمندی خود در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، امور تجاری و مالی متناسب به دستگاه‌های اجرایی کمک کند و همگام با نیازهای روز در عرصه اقتصاد گام بردارد.
وی تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه آموزش و صدور فناوری‌های تولید شده به جوامع هدف را کار بسیار ارزشمندی این نهاد در کشور خواند و تصریح کرد: همه واحدهای جهاد دانشگاهی موظف‌اند بر پایه نیازهای ملی و مزیت‌های استانی خود فعالیت شاخص انجام دهند و بر اساس این اولویت‌ها در راستای اقتصادی مقاومتی گام بردارند.
مدیر اداره اجرایی معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اقداماتی که در توسعه استان می تواند تاثیرگذار باشد اظهار داشت: این نهاد با الگو قراردان اقتصاد مقاومتی و با عمل به فرامین مقام معظم رهبری و بهره‌گیری از توانمندی‌های نیروی انسانی خود امیدوار است با برنامه ریزی مناسب و اصولی، گام های اساسی در توسعه اشتغال و تولید کشور و استان بردارد.
فرخی ورود قدرتمندانه جهاددانشگاهی به برنامه ها و طرح های کلان استانی را نوعی حسن اعتماد در دستگاه ها و سازمان‌های کارفرما اعم از دولتی و بخش خصوصی دانست و اضافه کرد: این مجموعه بر اساس برنامه و زمان بندی مناسب، ایجاد اعتماد و جلب رضایت کارفرما و متولی برنامه‌ها، گام مهمی در تبیین و تثبیت جایگاه خود در استان برداشته است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر معاونت پژوهش و فناوری واحد اردبیل در چهار حوزه سلامت باروری، گردشگری سلامت، کشاورزی (فندق و گیاهان داروئی) و مطالعات شهری وارد فعالیت دارد و با عقد قرارداد وارد طرح های تحقیقاتی در  مباحث علوم انسانی نموده اند.
فرخی به فعالیتهای جهاددانشگاهی استان اردبیل در سال 1395 اشاره کرد و افزود: افتتاح آزمایشگاه تحقیقات گیاهان دارویی در شهرستان گرمی، تصویب طرح" راه اندازی خط تولید نشاسته پلیمری (حفاری) از سیب زمینی با ظرفیت یک هزار تن در سال " بعنوان طرح کلان ملی استانی، ایجاد ظرفیت برای اخذ گروه پژوهشی در زمینه فندق، فعالیت برای توسعه گیاهان دارویی، عملیات احداث مجتمع درمانی جهاددانشگاهی در سرعین و اجرای چندین طرح تحقیقاتی و مطالعاتی از جمله مهمترین اقدامات این معاونت در سال گذشته بود.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته سه دوره گیاهان داروئی و مبانی کاربرد گیاهان داروئی در درمان بیماریها توسط معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار شد.
مدیر اداره اجرایی معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: سال گذشته در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی 598 پرونده تشکیل شده که 295 از زوجین به روش IUI  و 105 زوج به میکرواینجکشن مورد درمان قرار گرفتند. 
captcha