جذب گردشگر؛ راهی برای حل مشکلات اقتصادی کشور
کد خبر: 3648742
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲

جذب گردشگر؛ راهی برای حل مشکلات اقتصادی کشور

گروه اجتماعی: نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی گفت: از آنجایی که بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور از طریق جذب گردشگر حل و فصل می‌شود، باید توجه ویژه‌ای به این صنعت داشته باشیم و در رشد و شکوفایی آن تلاش کنیم.

نصرالله پژمانفر، نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اظهار کرد: از آنجایی که بخشی از مشکلات اقتصادی کشور از طریق جذب گردشگر حل و فصل می‌شود لذا باید توجه ویژه‌ای به این صنعت داشته باشیم و در رشد و شکوفایی آن تلاش کنیم.
پژمانفر با بیان اینکه نقش همه دستگاه‌های دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی در زمینه جذب گردشگر خارجی و داخلی، مهم است، گفت: همه دستگاه‌ها به نوعی در جذب گردشگر و سرمایه نقش دارند، اعم از آموزش و پرورش، آموزش عالی، وزارت راه و ترابری و صدا و سیما که می‌توانند با بهبود شرایط فرهنگی و اجتماعی شهر مشهد زمینه بسیاری از اتفاقات مبارک را در حوزه جذب گردشگری فراهم کنند.
وی تأکید کرد: تمام این دستگاه‌ها باید از ظرفیت خود برای جذب گردشگر استفاده کرده و با چالش‌های اجتماعی پیش روی این موضوع برخورد کنند.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های کشور برای جذب گردشگر بسیار ضرورت دارد، از همین رو باید زیرساخت‌ها را به نحو مقتضی فراهم آورد تا مسافرت گردشگران داخلی و خارجی با مشکل مواجه نشود.
نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی عنوان کرد: توجه به زیرساخت‌ها در ماندگاری گردشگر، تأثیر بسزایی داشته و باعث رشد اقتصادی می‌شود.
پژمان‌فر تأکید کرد: باید دستگاه‌های مربوطه شرایطی از جمله توسعه حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری، فرودگاه، راه‌آهن و اماکن اقامتی را فراهم آورده تا جذب گردشگر آسان‌تر شود.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشهد در سال جاری، پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، گفت: این شهر از پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر برخوردار است که مسئولان باید توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.
captcha