تعطیلی مرکز انتشارات کتب اسلامی در چین
کد خبر: 3651726
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

تعطیلی مرکز انتشارات کتب اسلامی در چین

گروه بین‌الملل: یک کتابفروشی و انتشاراتی اسلامی در شهر پکن چین تعطیل و صاحب آن که کتب اسلامی در این مکان می‌فروخت، به اتهام فعالیت تروریستی دستگیر شد.

تعطیلی انتشاراتی اسلامی در چین

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری Radio Free Asia؛ مقامات پکن این کتابفروشی و انتشاراتی اسلامی معروف را تعطیل و صاحب آن را به ظن «فعالیت تروریستی» دستگیر کردند.

این دستگیری در آستانه برگزاری کنگره حزب حاکم کمونیست چین در ماه جاری اتفاق افتاد. اقدامات اخیر دولت چین در جمع‌آوری نسخه‌های قرآن و اقلام اسلامی اقلیت مسلمان اویغور در سین‌کیانگ و منع هتل‌های سراسر کشور از پذیرش این اقلیت نیز در همین راستا انجام شده است.

یکی از کارکنان این کتابفروشی و انتشاراتی صحت این خبر را تأیید کرد و گفت: کتابفروشی بسته شده و من دیگر در آنجا کار نمی‌کنم.

کتابفروشی و انتشاراتی کینگژن در زمینه انتشار کتاب‌های اسلامی فعالیت می‌کرد و از طریق سایت IslamBook.net کتاب‌ها را به فروش می‌رساند.

این سایت به زبان چینی طیف وسیعی از موضوعات، از فلسفه اسلامی تا آشنایی با زندگی اقلیت مسلمان هویی در چین را عرضه می‌کرد.

این فروشگاه آنلاین همچنین اقلام مذهبی اسلامی مانند حجاب‌های ساخت مالزی و دیگر البسه اسلامی، آثار هنری اسلامی، صنایع دستی و غذای حلال را نیز عرضه می‌کرد.

مقامات چینی با ارتباط‌دادن دین اسلام به «تروریسم» سال‌ها است که فشارهای زیادی بر اقلیت مسلمان این کشور به ویژه مسلمانان اویغور در ایالت خودمختار سین‌کیانگ وارد می‌کنند.

ممنوعیت انجام اعمال عبادی اسلامی، داشتن ظاهر اسلامی، انتخاب اسامی اسلامی و محدود‌کردن ارائه خدمات به مسلمانان و استخدام آن‌ها از جمله تبعیض‌هایی است که علیه این اقلیت دینی اعمال می‌شود./


captcha