پاسخ به چند ابهام در مورد جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان
کد خبر: 3652342
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

پاسخ به چند ابهام در مورد جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان

گروه مسابقات: دبیر سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور با اشاره به برگزاری این جشنواره در اوایل آذرماه به بیان برخی توضیحات در مورد این جشنواره پرداخت.

محمدمهدی بحرالعلوم، دبیر سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد آخرین وضعیت این جشنواره از جمله علت برگزاری در آذرماه و نیز اضافه شدن بخش اساتید به آن، گفت: از جمله دلایلی که باعث شد تا این مسابقات به جای هفته قرآن و عترت در دانشگاه‌ها در آذرماه برگزار شود، این بود که این هفته در اواخر ماه صفر و عزاداری‌های این ایام مقارن شده است.

وی افزود: بر همین اساس با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها در این ایام و نیز با توجه به تصویب شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها، مقرر شد تا جشنواره سی و دوم بعد از ماه صفر و در اوایل آذرماه برگزار شود.

دبیر سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان همچنین در مورد اضافه شدن بخش اساتید به این مسابقات نیز تصریح کرد: از چند سال قبل بحث برگزاری مسابقات در بخش کارکنان و اعضای هیئت علمی مطرح شده بود که امسال موفق به این کار شدیم و قرار بر این شده مسابقات در این بخش در رشته‌های کمتر و محدودتری برگزار شود.

بحرالعلوم خاطرنشان کرد: بنابر این با توجه به محدود بودن رشته‌های این بخش، مسابقات آن همزمان با جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان برگزار می‌شود و اگر در سال‌های آینده رشته‌های آن ارتقاء یابد برای برگزاری همزمان یا مجزای آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که اگر قرار است بخش اساتید همزمان با جشنواره ملی دانشجویان برگزار شود، نام این جشنواره شامل محتوای مسابقات نخواهد بود، آیا برای این مسئله فکری شده است؟ گفت: قرار است این جشنواره با عنوان سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان و اولین دوره جشنواره ملی اساتید برگزار شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد برگزاری رقابت قرآنی بین کارکنان دانشگاه‌ها در بسیاری از دستگاه‌های دانشگاهی به صورت داخلی و احتمال اضافه شدن این بخش به جشنواره ملی در سال‌های آتی نیز گفت: با توجه به اینکه وزارت اقتصاد و دارایی هر سال مسابقات قرآن کارکنان دولت را برگزار می‌کند، بعید است که شاهد برگزاری مسابقات قرآن کارکنان دانشگاه‌ها در جشنواره ملی در سال‌های آینده و تصمیم‌گیری در این زمینه باشیم. 

دبیر سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در پایان در مورد میزبان این دوره از جشنواره نیز اذعان کرد: تاکنون میزبان جشنواره قطعی نشده و طی روزهای آینده میزبان جشنواره اعلام خواهد شد. 

captcha