کودک روشندلی که از عبدالباسط الهام گرفت+تلاوت
کد خبر: 3653686
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

کودک روشندلی که از عبدالباسط الهام گرفت+تلاوت

گروه بین‌الملل: حامد کودکی مصری است که 10 سال دارد؛ او با وجود فقدان بینایی به قرآن عشق ورزیده و صوتی خوش دارد.

کودک روشندل مصری و تقلید از عبدالباسط + تلاوتبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری vetogate.com؛ محرومیت حامد کودک 10 ساله مصری از نعمت بینایی، او را از عشق‌ورزیدن به قرآن منع نکرده و حامد این ویژگی را در حالی با خود به همراه دارد که بسیاری از همسالان بینایش آرزو می‌کنند که در تلاوت مانند او باشند.

حامد در خانواده‌ای معمولی متولد شد و مادرزادی نابینا بود، او اکنون در استان اسکندریه مصر زندگی می‌کند و از صوتی زیبا و گیرا برخوردار است به گونه‌ای که هر کس تلاوتش را می‌شنود، مجذوب می‌شود.
 
حامد که به دلیل صوت زیبایش در قرائت، شیخ حامد لقب گرفته است، آرزو دارد در آینده جانشین «محمد متولی الشعراوی»(عالم و مفسر قرآن مصری) باشد.

استعداد حامد در تلاوت زمانی کشف شد که در برابر اساتید و خانواده‌اش قرآن می‌خواند و این تلاوت‌ها توجه همه را جلب کرد و بسیاری تأکید می‌کردند او با وجود سن کم، صوتی خوش دارد که با مشاهیر قرائت در جهان رقابت می‌کند.
 
محمد الجبالی، پدر حامد نیز به تشویق پسرش پرداخت و به او انگیزه می‌داد و از شیوخ قرآن خواست حفظ، قرائت و تفسیر را به پسرش یاد دهند/.
 
کودک روشندل مصری و تقلید از عبدالباسط + تلاوت
پس از این آموزش‌ها، استعداد حامد بیش از پیش شکوفا شد و هر کس او را می‌شناخت به او «شیخ حامد» می‌گفت.

این کودک 10 ساله اظهار داشت: به لطف خداوند چهار جزء قرآن را حفظ کرده‌ام، صوت عبدالباسط عبدالصمد را گوش می‌دهم و تلاوت‌های این استاد را دوست دارم.

وی افزود: خدا را شکر با وجود نابینایی، زندگی عادی خودم را دارم و دوست دارم وارد الازهر شده و آموزه‌های دینی را از محضر علمایش یاد بگیرم./

کودک روشندل مصری و تقلید از عبدالباسط


captcha