جلسه آموزش قرآن «علیرضا زواریان» در محله افسریه/ نگرانی‌ برای آینده قرائت + صوت و عکس
کد خبر: 3656348
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

جلسه آموزش قرآن «علیرضا زواریان» در محله افسریه/ نگرانی‌ برای آینده قرائت + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: علیرضا زواریان، مدرس و قاری قرآن در جلسه آموزشی خود در محله افسریه تهران درباره مسائلی چون تعیین مبلغ توسط قاریان و تاسیس وزارت قرآن سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن علیرضا زواریان، قاری و مدرس قرآن کریم، شب گذشته یکم آبان ماه از ساعت 19:30 الی 23 در حسینیه قمر بنی هاشم(ع) واقع در افسریه خیابان قصر فیروزه جنب بانک مسکن شهرک والفجر بلوکD کوچه اول شهید عطائی پلاک28 با حضور قرآن‌آموزان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

تعیین مبلغ توسط قاریان، خلاف اخلاق قرآنی+صوت و عکس

در این جلسه اعضا به تلاوت آیاتی از ادامه درس جلسه به شیوه ترتیل و تحقیق پرداختند و زواریان نکات تجویدی و صوت و لحنی آنها را نفس به نفس متذکر شد. در پایان جلسه نیز، میهمانان جلسه به تلاوت مجلسی آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفتند.

زواریان در پایان جلسه ضمن تشکر از مسئولان و خبرنگاران خبرگزاری ایکنا به جهت توجه به جلسات قرآنی، گفت: سه سال از تاسیس این جلسه گذشته و دوستانی به صورت محسوس و نامحسوس به این حسینیه کمک کردند و برای این حسینیه هزینه می‌کنند. من به عنوان خادم شما، جا دارد که از حاج احمد جوزی و حاج حسین شریفی و از همه آنهایی که به این حسینیه کمک می‌کنند، تشکر کنم.

تعیین مبلغ توسط قاریان، خلاف اخلاق قرآنی+صوت و عکس

علیرضا زواریان متولد سال 1340 در نیشابور است، تلاوت قرآن را در مکتب‌خانه‌ها آغاز کرده است. وی از سن 7 تا 10 سالگی در مکتب‌خانه به آموزش روخوانی و روان‌خوانی پرداخته و پس از این دوران، در یک شب زمستانی به جلسه قرآن استاد رزازیان یکی از اساتید نیشابور رفته و با تشویق‌هایی که در آن جلسه شده است، جذب جلسات قرآنی شده است. وی  در ادامه تعلیم مباحث تخصصی قرآنی به جلسات قرآن مشهد رفته و از حضور اساتیدی همچون سیدمرتضی سادات‌فاطمی و محمدزاده بهره برده است. زواریان پس از عزیمت به تهران در جلسات مسجد شیخ فضل الله و مسجد الرضا(ع) نزد استاد مولایی به تلمذ مباحث قرائات مختلف پرداخته است.

در پایان جلسه دقایقی به گفت‌وگو با این مدرس قرآن کریم پرداختیم و از صبحت‌ها و نظرات وی جویا شدیم.

زواریان در ابتدا با بیان اینکه جلسه‌داری را از نیشابور آغاز کرده است گفت: جلسه قرآنی بنام الغدیر در نیشابور داشتم که قاریان ممتازی را به جامعه قرآنی معرفی کرد. با انتقال به تهران، ضمن شرکت در جلسات اساتید تهرانی در حسینیه‌ها و مساجد مختلف افسریه جلسه‌داری می‌کنم. هم‌اکنون دوشنبه‌ها در حسینیه قمر بنی هاشم(ع) و شنبه‌ها در اسلام‌آباد افسریه، کوچه شهید جلالوند، حسینیه حبیب بن مظاهر خدمت قرآنیان این منطقه هستم.

وی ادامه داد: زمان‌هایی که دلم گرفته است، فقط جلسه استاد پویا را در شب‌های پنجشنبه شرکت می‌کنم و از تلاوت اساتید استفاده می‌کنم.

زواریان در ادامه درددلی با خبرنگار ایکنا کرد و گفت: گلایه‌ای از برخی از قراء و جامعه قرآنی دارم و آن این است که از زمانی که طی کردن و تعیین مبلغ در تلاوت‌ها آمد، یک برچسب بدی به قاریان زده شده است که حتی بعضی از قراء هم که مثلا هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و یا تعیین مبلغ نمی‌کنند، مردم باورشان نمی‌شود و یا خیلی آن قاری را سبک می‌شمارند و برخورد سردی می‌کنند.

این مدرس قرآن کریم ادامه داد: خیلی از قراء برایشان این مسئله به صورت کسب و کارشان شده است. متاسفانه این اقدام ضربه بزرگی به جلسات قرآن زده است. از مسئولان درخواست می‌کنم که با این جریان تعیین مبلغ و اینکه کسی برخلاف اخلاق قرآنی عمل کند، برخورد شود.

تعیین مبلغ توسط قاریان، خلاف اخلاق قرآنی+صوت و عکس

زواریان در ادامه با بیان اینکه حدود 48 سال است که پای رحل قرآن نشسته‌ است، تصریح کرد: درباره مسابقات و جلسات قرآن، باید یک دیدگاه و نگاه زیربنایی جایگزین شود. طرح‌هایی را آماده کرده‌ام و اگر مسئولان درخواست کنند، ارائه خواهم کرد.

وی در پایان با بیان اینکه کشور ما کشور قرآن است و برای دفاع از حریم قرآن و اهل بیت خون بیش از 250 هزار شهید ریخته شده است، گفت: ما باید یک وزارتخانه قرآن داشته باشیم. یک زمانی هم در سال‌های قبل، صحبت‌هایی انجام شده بود که این امر فراموش شد.

در ادامه تلاوت سیدعباس حسینی در این جلسه ارائه می‌شود. 

کد

دریافت


captcha