همایش «حوزه بین‌الملل، حوزه تمدن‌ساز» برگزار می‌شود
کد خبر: 3671431
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

همایش «حوزه بین‌الملل، حوزه تمدن‌ساز» برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول مرکز ارتباطات بین‌الملل حوزه‌های علمیه از برگزاری همایش «حوزه بین‌الملل، حوزه تمدن‌ساز» و تجلیل از فعالان عرصه بین‌الملل در قم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری 20 آذر در گفت و گو با خبرنگاران با تشریح برنامه های همایش حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز، گفت:حوزه در ذات ماموریت های خود، بین المللی است؛ یعنی هم اسلام، دینی بین المللی است و به شکل خاص، مکتب اهل بیت(ع) نیز آموزه های فراوان جهانی و بین المللی دارد.
وی افزود: همچنین حوزه در ذات ماموریت های خود، دارای ذات تمدنی است؛ در طول تاریخ نیز هم حوزه های علمیه و علما و بزرگان، بعد تمدنی اسلام را بارها ظهور و بروز داده اند و در مقاطعی نیز از تاریخ شاهد اوج گیری جهان اسلام هستیم و این رویکرد، جهانی شده است.
مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه گفت: در حوزه نظری و مبانی، جهان اسلام تمدنی و جهانی است؛ ولی در حوزه عمل نیز به این رویکرد تمدنی و جهانی نیز توجه و عمل کرده است؛ حوزه های علمیه کشورها و شهرهای متعدد، پایگاه و خاستگاه حوزه بوده اند و این پایگاه همیشه در حال چرخش بوده است.
وی افزود: پس از انقلاب رویکرد بین المللی حوزه های علمیه به تبع نقش حوزه های علمیه در سراسر جهان تقویت می شود؛ در این همایش از برگزیدگان بین المللی حوزه های علمیه تجلیل و شناسایی می کنیم و زمینه هایی را برای سامان دهی این ظرفیت عالی ایجاد می نمائیم.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری اظهارکرد: در این همایش پیام هایی از مراجع عظام تقلید ارایه می شود؛ آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و حجت الاسلام والمسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.
وی گفت: در پایان این همایش از برگزیدگان حوزه بین الملل نیز تجلیل به عمل خواهد آمد؛ تفاوت این همایش با همایش های نظیر آن این است که در این همایش از فعالان هفت حوزه تخصصی بین المللی در عرصه تبلیغ، تدریس، ترجمه، تشکل های بین المللی، حضور در همایش های خارج از کشور، نشر مقاله در نشریات بین المللی تجلیل خواهیم کرد.
مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه بیان کرد: از سال آینده با هماهنگی هایی که به عمل آمده، این همایش به شکل یک جشنواره ثابت و با استانداردهای جشنواره ای برگزار خواهد شد و این مقوله را به جشنواره های حوزه از جمله علامه حلی و.. اضافه خواهیم.
مدیرعامل خبرگزاری حوزه در پایان یادآورشد: همایش «حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز» پنج شنبه 23آذرماه، ساعت 9 صبح در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم برگزار خواهد شد.

captcha