تربیت ۱۰۵۰۰ حافظ قرآنی در زنجان
کد خبر: 3671492
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

تربیت ۱۰۵۰۰ حافظ قرآنی در زنجان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بابیان اینکه سالانه بیش از ۲ هزار حافظ قرآنی در زنجان تربیت می‌شود، گفت: طی پنج سال گذشته بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ حافظ قرآنی تربیت‌شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مهر نوشت: حجت‌الاسلام جعفر جنتی به ثبت‌نام مسابقات سرا سری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان زنجان اشاره کرد و افزود: مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم دهم اسفندماه در زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام مسابقات سرا سری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از ۱۸ آذرماه از طریق سایت www.quranedu.ir آغاز شده و تا ۲۰ دی‌ماه ادامه دارد، اظهار کرد: این مسابقات در ۲۳ رشته برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به اهداف برگزاری مسابقات قرآنی اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این مسابقات تقویت فعالیت‌های نهادهای قرآنی، سنجش ارزیابی کمی کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی و تشویق جوانان به فعالیت‌های قرآنی است.

جنتی با بیان اینکه سالانه بیش از ۲ هزار حافظ قرآنی در استان زنجان تربیت می‌شود، افزود: طی پنج سال گذشته بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ حافظ قرآنی در استان تربیت شده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر تقویت فعالیت های قرآنی تأکید دارند، افزود: در راستای تحقق این امر مهم سازمان اوقاف، فعالیت های قرآنی در مناطق شهری و روستایی را با قوت بیشتری برگزار می کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بر تقویت و تبیین فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید کرد و افزود: جامعه ای که به سمت قرآن و ارزش های دینی پیش برود آسیب های اجتماعی به تبع کاهش می یابد.

captcha