آغاز ثبت‌ نام آزمون سراسری «حفظ و مفاهیم قرآن»
کد خبر: 3671503
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

آغاز ثبت‌ نام آزمون سراسری «حفظ و مفاهیم قرآن»

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، از آغاز ثبت‌نام آزمون سراسری «حفظ و مفاهیم قرآن» در ۲۴ رشته ویژه خواهران و برادران در تمام رده‌های سنی خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حوزه نوشت: حجت‌الاسلام محمد صالحی‌نیا اظهار داشت: ثبت‌نام آزمون سراسری «حفظ و مفاهیم قرآن» در ۲۴ رشته ویژه خواهران و برادران در تمام رده‌های سنی آغاز شده است.

وی افزود: این آزمون در موضوعات حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل‌بیت (ع) و انس با قرآن کریم و در ۲۴ رشته حفظ از یک جزء تا کل قرآن کریم، مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل‌بیت(ع)، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه و مفاهیم خطبه فدکیه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صالحی نیا، تقویت، وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان و نهادهای قرآنی و سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی را از اهداف این آزمون اعلام کرد و گفت: ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، استاندارسازی و جهت‌دهی آموزش‌های قرآنی و شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی از دیگر اهدافی است که در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم دنبال می‌شود.

وی، مهلت زمان ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون را تا ۲۰ دی امسال اعلام کرد و افزود: آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، دهم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود که نتیجه آن بلافاصله پس از ۲۴ ساعت اعلام خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن کریم ۱۲ اسفند و آزمون شفاهی حفظ دانش آموزان و بزرگ‌سالان ۱۲ تا ۱۷ اسفند برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای شرکت در این آزمون نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند، همچنین به افرادی که حدنصاب لازم را در این آزمون کسب کنند گواهی معتبر و جوایز ارزنده‌ای اهداء خواهد شد.

حجت‌الاسلام صالحی نیا گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری و مشارکت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت، افزود: آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، دهم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود که نتیجه آن بلافاصله پس از 24 ساعت اعلام می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اینکه آزمون شفاهی حفظ نیز از 12 تا 17 اسفندماه در سراسر کشور به صورت مشترک انجام خواهد شد، گفت: آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان اردیبهشت‌ماه سال 97 و هم‌زمان با نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.

captcha