لزوم آمادگی شهروندان یزدی برای مقابله با بحران
کد خبر: 3671761
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸

لزوم آمادگی شهروندان یزدی برای مقابله با بحران

گروه اجتماعی: فرماندار يزد گفت: دستگاه‌های اجرايی عضو شورای هماهنگی مديريت بحران بايد زمينه آموزش و ارتقاء سطح آمادگی شهروندان در مقابله با بحران‌ها بويژه زلزله را افزايش دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، مصطفی سالاری، فرماندار یزد 20 آذرماه در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان يزد با تقدير از حضور فعال تيم هاي امدادي يزد در كمك و امداد رساني به مردم زلزله زده غرب كشور اظهار کرد: وقوع زلزله در غرب كشور و در ديگر نقاط در واقع زنگ خطري مهم است براي اينكه در استان تمهيدات لازم به منظور مقابله با اين بحران ها را در نظر بگيريم.
فرماندار يزد با اشاره به آمارهاي ارائه شده مبني بر رشد ساخت و سازهاي غيرمجاز در شهرستان يزد در چند سال گذشته افزود: دستگاه هاي نظير نظام مهندسي، راه و شهرسازي و شهرداري ها وظيفه دارند ضمن بازرسي و نظارت بر روند ساخت و سازهاي از احداث تأسيسات و واحدهاي مسكوني غير مجاز و خلاف قانون پيشگيري نمايند.
رئيس شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان اضافه كرد: بايد مردم در خصوص عواقب خطرناك ساخت و سازهاي غيرمجاز آگاه شوند كه اين خود با تعامل و همراهي و اطلاع رساني به موقع از سوي دستگاه هاي ذيربط ميسر مي شود.
وي تصريح كرد: در تصاوير و فيلم هاي ارسالي از شهرستان هاي درگير در زلزله اخير شاهد بوديم كه ساختمان هاي كه با اصول فني و شهرسازي منطبق بوده پس از زلزله سالم بوده و خسارت به آن وارد نشده است.
سالاري در ادامه با ابراز رضايت از برگزاري مانور سراسري زلزله در 19 مدرسه در سطح شهر يزد گفت: آموزش و آمادگي شهروندان به ويژه دانش آموزان براي مقابله با زلزله يك ضرورت است و عدم آگاهي، بی توجهی و غفلت در بحث ارایه آموزش ها و ایجاد حساسیت در بین مردم برای مقابله با بحران های احتمالی منجر به بروز خسارات جاني و مالي بيشتري مي شود.
عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد بر برنامه ريزي و اجراي مانورهاي مختلف در طول سال نيز تأكيد كرد و افزود: در مانورها بايد واقعيات به صورت كامل شبيه سازي شود تا پس از وقوع بحران مديران دستگاه هاي اجرايي مرتبط بتوانند بهترين تصميمات را اتخاذ نمايند.
فرماندار يزد همچنين در پايان به موضوع جانمايي تأسيسات شهري و زيرساخت هاي اصلي مانند آب، برق و گاز نيز اشاره كرد و ابراز کرد: با توجه به نقشه هاي زمين شناسي بايد پيش بيني هاي لازم در خصوص محل قرار گرفتن تأسيسات زيربنايي در شهرها و روستاها مدنظر باشد تا در مواقع وقوع بلاياي طبيعي و بحراني از خسارت در امان باشند.

captcha