تمام زنان کُرد مادران نمونه هستند
کد خبر: 3671769
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰

تمام زنان کُرد مادران نمونه هستند

گروه اجتماعی: مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان امه زنان کُرد را مادران نمونه دانست و گفت: انتخاب تعداد محدودی از بین افراد معرفی شده به معنای واجد شرایط نبودن سایر مادران نیست بلکه همه مادران کرد به نحوی نمونه هستند که متاسفانه امکان معرفی و تجلیل از آنها میسر نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، لیلا آژیر، مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان امروز، 20 آذرماه در جلسه هماهنگی اولین آیین نکوداشت مادران نمونه و همایش زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید همواره تحرک زیادی در خصوص تغییر جایگاه واقعی زنان انجام شده و این همایش‌ها و مراسمات نمودی از اقدامات 5 ساله دولت تدبیر و امید در حوزه زنان است.
وی از برگزاری آیین نکوداشت مادران نمونه در کردستان خبر داد و افزود: این مراسم با همکاری بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادران در کردستان برگزار می‌شود که سالانه اقدام به برگزاری همایش‌هایی برای تجلیل از مادران نمونه می‌کند.
مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان عنوان کرد: تاریخ دقیق برگزاری این مراسم در حال حاضر مشخص نیست اما به طور قطع در زمستان سال جاری برگزار خواهد شد و در این آیین از مادران نمونه استان تجلیل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه معرفی مادران نمونه از سوی استان صورت می‌گیرد، بیان کرد: در این راستا فراخوانی به همه ادارات زیربط داده شده و تا کنون 200 رزومه دریافت شده است که پس از تشکیل کمیته اقدام به انتخاب 30 تا 40 نفر خواهیم کرد که در نهایت 10 مادر نمونه از سوی بنیاد انتخاب خواهد شد.
آژیر همه زنان کُرد را مادران نمونه دانست و گفت: انتخاب تعداد محدودی از بین افراد معرفی شده به معنای واجد شرایط نبودن سایر مادران نیست بلکه همه مادران کرد به نحوی نمونه هستند که متاسفانه امکان معرفی و تجلیل از آنها میسر نیست.
وی هدف از تشکیل کمیته را جلوگیری از پیش داوری عنوان کرد و گفت: انتخاب این افراد از طریق همفکری همه اعضای کمیته صورت می‌گیرد.
مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان با اشاره به اینکه کار علمی این همایش توسط بنیاد بین المللی مادران نمونه انجام خواهد شد، گفت: کار اجرایی همایش به استان واگذار شده و باید به بهترین نحو و در شان زنان کُرد برگزار شود.
وی همچنین از برگزاری همایش زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب در کردستان در فروردین ماه سال 97 خبر داد و یادآور شد: این همایش با همکاری دانشگاه کردستان و با همکاری انجمن زنان پژوهشگر تاریخ برگزار خواهد شد.

captcha