جایگاه سازمان‌های مذهبی در فعالیت‌های خیریه روس‌ها
کد خبر: 3674576
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
در قالب یک تحقیق ارائه شد؛

جایگاه سازمان‌های مذهبی در فعالیت‌های خیریه روس‌ها

گروه بین‌الملل: تحقیقات انجام گرفته توسط بنیاد حمایت و توسعه حقوق بشر و انسان دوستی نشان می‌دهد که اگرچه بانوان اغلب به امر خیریه می‌پردازند، اما مردان مبالغ بیشتری را صرف این کار می‌‌کنند.

جایگاه سازمان‌های مذهبی در فعالیت‌های خیریه روس‌هابه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در مسکو؛ بر اساس تحقیقات انجام گرفته توسط بنیاد حمایت و توسعه حقوق بشر و انسان دوستی، مردم روسیه در طول سال بیش از 120 میلیارد روبل(واحد پول روسیه) به منظور امور خیریه کمک می‌کنند.


این بنیاد در مصاحبه با اینترفاکس اعلام کرد: در دوازده ماه گذشته دو سوم (%67) مردم روسیه در امور خیریه شرکت کرده‌اند( وقف مالی یا کار داوطلبانه) و بیش از نیمی از ساکنین روسیه (%53) کمک‌های مالی انجام داده‌اند.


تحقیقات نشان می‌دهد: میزان معمول کمک ها و وقف خیریه حدود 2 هزار روبل است. بر این اساس می‌توان اعلام کرد که در مجموع میزان کمک‌ها در روسیه حدود 127 میلیلارد روبل است.


کمک به سازمان‌های مذهبی در جایگاه دوم


علاوه بر این، یک پنجم مردم روسیه (%22) در سال گذشته فعالیت داوطلبانه‌ی خیریه نیز انجام داده‌اند. بر اساس این تحقیقات، اغلب ساکنین روسیه(%58) به بچه‌ها کمک می‌کنند و کمک به سازمان‌های مذهبی در جایگاه دوم قرار دارد( %30).


کمک به مردم بی‌بضاعت در رتبه سوم قرار دارد( %28) و جایگاه چهارم متعلق به حمایت از حیوانات است. گرایش‌های کمک با درجه کمتر پژوهش‌های علمی، حمایت از حقوق بشر و سلامتی روانی است(%1).


در این تحقیقات همچنین مشخص شد که بانوان اغلب به امر خیریه می‌پردازند، اما مردان مبالغ بیشتری را صرف این کار می کنند. این پژوهش با کمک مرکز تحقیق آنلاین « Toluna » عضو گروه « YouGov » انجام گرفت.


در برهه زمانی 6 تا 17 ماه جولای 2017 در روسیه 1002 مصاحبه آنلاین صورت پذیرفت. دقت انجام این نمونه حدود %95 و درصد حداکثری خطا حدود %3 است.


نتایج حاصل از این پژوهش در آستانه روز 28 ماه نوامبر سال 2017، روز بین المللی خیریه منتشر شد/.

captcha