عمل به قرآن مهم‌ترین آرزوی من است
کد خبر: 3684504
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳

عمل به قرآن مهم‌ترین آرزوی من است

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ کل قرآن گفت: من اثرات بسیار خوبی از قرآن گرفتم و تأثیرات بسزایی نیز در اخلاق و رفتار من داشته و مهم‌ترین آرزوی من عمل به قرآن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، بافق خبر نوشت: سید رضا حسینی مبارکه، حافظ کل قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار بافق خبر گفت: متولد سال 1376 هستم و از مقطع سیکل وارد حوزه علمیه و مشغول تدریس شدم.
وی در ادامه افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید 10 میلیون نفر حافظ قرآن در سراسر کشور داشته باشیم این راه را انتخاب کردم.
این جوان حافظ کل قرآن کریم اظهار کرد: در موسسه بیت الاحزان مشهد مقدس که یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین مؤسسات قرآنی در پرورش حافظان قرآن است از سال 1394 تا سال 1395 کار حفظ قرآن را شروع و در مدت‌زمان 14 ماه موفق شدم قرآن را حفظ کنم.
حسینی در خصوص نحوه ورود به این موسسه نیز بیان کرد: برنامه‌ای که این موسسه برای قرآن آموزان داشت، ابتدا مصاحبه تلفنی از متقاضیان بود تا مشخص شود در وادی قرائت قرآن در چه سطحی هستند بعد از قبولی در مرحله اول زمان مصاحبه حضوری اعلام می‌گردید. مکان مصاحبه در مشهد بود و از بین 250 نفر 120 نفر انتخاب شدند بعد از مصاحبه یک دوره آزمایشی 45 روزه داشتیم که در این مدت باید 2 جزء قرآن را حفظ می‌کردیم و بعدازاین دوره امتحان از قرآن آموزان گرفته و از بین 120 نفر فقط 32 نفر انتخاب شدند و در طی این‌یک سال 32 نفر به 19 نفر رسید.
این نابغه قرآنی در خصوص اینکه روزی چند ساعت قرآن باید می‌خواندید نیز گفت: برنامه‌ای موسسه برای قرآن آموزان به این صورت بود که بعد از نماز صبح حفظ را شروع می‌کردیم. در دوره آزمایشی هفته اول نیم‌صفحه بعد یک صفحه و درنهایت نیز باید روزی دو صفحه حفظ می‌کردیم علاوه بر حفظ روزی دو صفحه باید 5 جزء محفوظات را نیز مرور می‌کردیم. یکی از سخت‌ترین آیه‌های قرآن برای حفظ، آیه 11 سوره نساء بود.
حسینی درباره سختی‌های این دوره نیز افزود: یکی از سختی‌های این دوره دوری از خانواده بود و دو ماهی 5 روز مرخصی داشتیم و هرجایی که تحت‌فشار بودم با پدرم تماس می‌گرفتم و از صدای ایشان روحیه می‌گرفتم. آیه‌ای که باعث می‌شد روحیه و قوت قلب بگیرم و این راه را ادامه دهم آیه 9 سوره اسرا بود.
وی ادامه داد: من اثرات بسیار خوبی از قرآن گرفتم و تأثیرات به سزایی نیز در اخلاق و رفتار من داشته و در خود قرآن نیز به آن توصیه‌شده است. مهم‌ترین آرزوی من عمل به قرآن است.
حسینی در پایان از مسئولین درخواست کرد: از حافظان قرآن کریم در سطح شهرستان حمایت و توجه بیشتری به این قشر داشته باشند. من احساس می‌کنم متأسفانه به قرآن آن‌طور که باید توجه نمی‌شود.

captcha