جای خالی بهره‌مندی از طرح‌های اسلامی در برخی صنایع دستی
کد خبر: 3692926
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
محمودیان تصریح کرد:

جای خالی بهره‌مندی از طرح‌های اسلامی در برخی صنایع دستی

گروه جامعه ــ مدیرکل دفتر صادرات معاونت صنایع‌دستی با بیان اینکه در برخی رشته‌ها، طرح‌ها و نقوش اسلامی کاملا جای خود را پیدا کرده‌اند اظهار کرد: اما در برخی از رشته‌های هنری نیاز به فرهنگ سازی بیشتر داریم و دستگاه‌های متولی فرهنگ باید در این زمینه فعالیت کنند.

جای خالی بهره‌مندی از طرح‌های اسلامی در برخی صنایع دستی

پویا محمودیان، مدیرکل دفتر صادرات معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی در گفت‌وگو با ایکنا، به برگزاری بزرگترین رخداد خرده‌فروشی صنایع‌دستی در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: این رویداد در 31 استان کشور به‌ صورت همزمان از 27 اسفند‌ماه، آغاز به کار می‌کند و تا 15 فروردین‌ماه سال آینده، نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این بازارچه‌ها در رونق گرفتن اقتصاد محلی بسیار اثرگذار هستند، اظهار کرد: مقرر شده است که در مجموع نمایشگاه‌های امسال، هفت هزار و 700 غرفه در سراسر کشور برپا شود.

محمودیان تعداد بازارچه‌های صنایع‌دستی را 675 نقطه در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: اطلاعات مربوط به محل‌های برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی در سراسر کشور از 15 اسفند‌ماه، بر روی پایگاه اطلاع رسانی رسمی سازمان میراث‌فرهنگی بارگذاری می‌شود.

مدیرکل دفتر صادرات معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی با اشاره به میزان طرح‌های اسلامی مورد استفاده قرار گرفته شده در این دوره از نمایشگاه‌ها گفت: نقوش و طرح‌های اسلامی به فراخور رشته مورد نظر همواره مد نظر هنرمندان و صنعت‌گران بوده است.

وی از احتمال برگزاری نمایشگاه هنرهای اسلامی با هدف جذب کشورهای اسلامی خبر داد و گفت: ترویج هنر اسلامی همواره مد نظر بوده است و از لحاظ بازرگانی نیز در نمایشگاه‌ها از آثار هنرمندان و صنعتگرانی که آثارشان مزین به طرح‌ها و نقوش اسلامی است، استقبال می‌کنیم.

محمودیان با بیان اینکه در برخی رشته‌ها، طرح‌ها و نقوش اسلامی کاملا جای خود را پیدا کرده‌اند اظهار کرد: اما در برخی از رشته‌های هنری نیاز به فرهنگ سازی بیشتر داریم و دستگاه‌های متولی فرهنگ باید در این زمینه فعالیت کنند.

captcha