اجرای طرح حفظ قرآن در دستورکار نهادهای فرهنگی و قرآنی
کد خبر: 3693020
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

اجرای طرح حفظ قرآن در دستورکار نهادهای فرهنگی و قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ جلسه مشترک شورای اندیشه‌ورزان شبکه قرآن سیما با ستاد ملی حفظ قرآن کریم درباره بررسی راهکارهای ترویج و تبلیغ حفظ قرآن کریم برگزار شد.

اجرای طرح حفظ قرآن کریم در دستورکار نهادهای فرهنگی و قرآنی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، جلسه مشترک شورای اندیشه‌ورزان شبکه قرآن و معارف سیما متشکل از محمدحسین محمدزاده، حجج اسلام والمسلمین محمدی، حشمتی و عرفاتی، سعید مقیسه، سیدعلی سرابی و امیر عربلو با مسئولان ستاد ملی حفظ قرآن کریم پیرامون بررسی راهکارهای ترویج و تبلیغ حفظ قرآن کریم برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و رئیس شورای اندیشه‌ورزان این شبکه از تصویب طرح حفظ قرآن کریم در پنج حوزه خبر داد و گفت: مسابقه تلویزیونی حفظ، آموزش حفظ، معرفی ستارگان و الگوسازی در این زمینه، اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های حفظ نهادهای مختلف، مباحث تبیینی حفظ و بحث آینده حافظان قرآن کریم از مواردی است که در جلسات شورای اندیشه‌ورزی مورد تصویب و تأیید قرار گرفته است و رسانه ملی با تمام ظرفیت در خدمت این طرح و اجرایی شدن آن است.
محمدزاده با بیان اینکه طبق نظر شورای اندیشه‌ورزان شبکه مقرر شد در یک طرح پنج ساله هر سال یک جزء از قرآن محور طرح‌های قرآنی قرار گیرد گفت: جهت غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌‌ها طرح‌های حفظ قرآن با مدت زمان طولانی همراه با تنوع موضوع برای مخاطبان تدارک دیده شود.
همچنین، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما پیشنهاد داد: در شش ماه دوم سال کار ویژه‌ای توسط نهادهای قرآنی و وزارت فرهنگ و ارشاد با حمایت رسانه ملی صورت گیرد تا در قالب جشنواره‌های قرآنی نظیر آیات، مدهامتان و ... که با محوریت حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود، حمایت و پشتیبانی لازم همه دستگاه‌های قرآنی صورت گیرد.
در بخشی از این جلسه نیز حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به اینکه تولید فیلم‌های کوتاه و مستند باید دستور کار قرار گیرد ضمن اینکه پیشنهاد می‌شود در تابستان برنامه‌های ویژه قرآنی در رسانه ملی تولید و پخش شود و همچنین، از تمام ظرفیت‌های بخش‌های هنری کشور خصوصا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خدمت ترویج حفظ و مفاهیم قرآن کریم استفاده شود.

انتهای پیام

captcha