ابتکار مسجد مونیخ در ماه رجب برای اطعام و اقامت افراد بی سرپناه
کد خبر: 3703223
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

ابتکار مسجد مونیخ در ماه رجب برای اطعام و اقامت افراد بی سرپناه

کانون خبرنگاران نبأ ــ در طی ماه رجب مركز اسلامی اهل سنت ترک های مقیم مونيخ، پذیرای افراد بی سرپناه این شهر است.

ابتکار مسجد مونیخ در ماه رجب برای اطعام و اقامت افراد بی سرپناه
به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ ، به نقل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برلین بر اساس آمار رسمي در كشور آلمان حدود ٥٠٠٠٠ نفر بی خانمان وجود دارند كه چيزی حدود ٦٠٠ نفر از اين افراد در حوالی مونيخ که یكی از شهر های ثروتمند آلمان محسوب می شود، زندگي می كنند.
مركز اسلامي اهل سنت ترک های مقیم مونيخ(MFI) در زمان افت دمای بی سابقه در اين شهر، اتاق های مسجد خيابان هوتر را در اختيار افراد بی خانمان قرار داد.
امام جماعت اين مركز، بنجامين ادريس اعلام كرد كه در روزهای آتی ماه رجب نيز مسجد پذيرای افراد بی سرپناه خواهد بود و آمادگی های لازم در اين زمينه فراهم شده است.
ادریس ادامه داد: در اين مكان نه تنها سقفی برای خوابيدن وجود دارد  بلكه كوشيده شده تا غذا، پوشاك و برخی اقلام بهداشتی و يا هر وسيله اوليه ديگری كه مورد نياز است،  فراهم شود.
امام جماعت مركز اسلامی مونيخ احسان را به نوعی ادای دين معرفی کرد و افزود: در دين ما همواره به احسان و انجام اعمال خير از جمله كمك به هم نوع توصيه اكيد شده است، ما خواستيم با اين كار به وظيفه دينی و انسانی خود عمل كنيم ريشه دین ما در جای ديگری است اما ما در مونيخ آن را با انجام كار نيك گسترش می دهيم.
در اين خصوص، هيئت مساجد مونيخ در اقدامی جالب با همکاری رستورانی در مونيخ با نام آشپزخانه مادر، در ارائه سرويس رايگان غذا برای افراد نيازمند انجام وظيفه می کند.
اين رستوران غذای گرم خود را در طول شبانه روز به كمك نيروهاي داوطلب مسلمان، به دست افراد نیازمند مي رساند و همواره در تلاش است تا در يك شب به تعداد زيادي از نيازمندان ارائه خدمات شود.
در این آشپزخانه که فضایی سنتي دارد زنان مسلمان به پخت غذايي گرم برای نیازمنداناقدام می کنند.
چندی پیش وزیر کشور آلمان طی بیانیه ای ابراز داشت که اسلام به آلمان تعلق ندارد.
گرچه در مقابل این قبیل گفته ها افرادی چون شویبله، رئیس مجلس آلمان، بر تعلق اسلام به کشور آلمان تاکید کرده اند اما از طرفی نیز گوشزد شده "باید برای مسلمانان نیز این موضوع روشن باشد که در کشوری زندگی می کنند که از فرهنگ اسلام تاثیر نخواهد گرفت."
بر اساس  آمارهای منتشر شده توسط برخی سازمان های تحقیقاتی، تا سال 2050 شمار مسلمانان ساکن در اروپا دو برابر خواهد شد که در میان کشورهای اروپایی آلمان بزرگترین جامعه پذیرای مسلمانان خواهد شد.
روشن است که این قبیل فعالیت های انسان دوستانه از سوی انجمن های اسلامی در فضای امروز آلمان که جو مخالفت با اسلام در سطح سیاسی نسبت به سالیان گذشته پر رنگ تر شده است در شناساندن اسلام واقعی بی تاثیر نخواهد بود.
محمدجواد صفری
انتهای پیام
captcha