وداع ژاپنی‌ها با مترجم نهج‌البلاغه+عکس
کد خبر: 3714302
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
با حضور هیئت ایرانی برگزار شد؛

وداع ژاپنی‌ها با مترجم نهج‌البلاغه+عکس

گروه بین‌الملل – مراسم ترحیم و وداع با پیکر «توشیو کورودا» مترجم ژاپنی نهج‌البلاغه با حضور هیئت ایرانی و علاقه‌مندان و شاگردان وی در این کشور برگزار شد.

وداع با مترجم نهچ‌البلاغه در ژاپن+عکسبه گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن؛ در پی درگذشت پروفسور توشیو کورودا، استاد برجسته اسلام‌شناسی و ایران‌شناسی که در کارنامه فعالیت‌های عمر با برکت خویش، ترجمه نهج البلاغه را دارد، دیروز یکشنبه (23 اردیبهشت‌ماه)، مراسم ترحیم و وداع با پیکر وی با حضور وابستگان، علاقه‌مندان و شاگردان در فضایی آکنده از اندوه برگزار شد.

در این مراسم ،سفارت جمهوری اسلامی ایران با حضور و ارسال دسته گل مراتب تسلیت خود را اعلام و حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی کشورمان نیز با شرکت در مراسم و دیدار با برادر پروفسور کورودا، مراتب تسلیت و تاسف خود را به نمایندگی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تقدیم کرد.

پروفسور کورودا مترجم نهج البلاغه و استاد برجسته مطالعات اسلامی در ژاپن مدتی را در ایران زندگی کرد و از محضر شخصیت‌هایی همچون توشی هیکو ایزوتسو، هانری کربن و سید حسین نصر برای مطالعه در حوزه مطالعات اسلامی – ایرانی بهره گرفت و با تألیف و ترجمه ده‌ها کتاب اسلامی به زبان ژاپنی، میراث بزرگی را از خود بر جای نهاد .

وی همچنین موفق به کسب جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برای ترجمه ژاپنی کتاب «بدایة الحکمه» علامه طباطبایی و دریافت جایزه فرهنگی ترجمه کتاب ژاپن برای ترجمه کتاب تاریخ فلسفه اسلام شد.

وداع ژاپنی‌ها با مترجم نهج‌البلاغه+عکس

توشیو کورودا، تألیف و ترجمه ۲۰ اثر را در کارنامه دارد که می‌توان به ترجمه آثاری چون «تاریخ فلسفه اسلامی» هانری کربن (از فرانسوی)، «سه حکیم مسلمان» سید حسین نصر(از انگلیسی)، «تاریخ اسلام و اسپانیا» مونت کومری وات (از انگلیسی)، «مقاصد الفلاسفه» غزالی(از عربی) و «اقتصاد اسلامی» و «فلسفه اسلامی» محمد باقر صدر (از عربی) ، و همچنین تالیف آثاری چون «ساختار اسلام »، «اقتصاد اسلامی»، «روش تحقیق منطقه‌ای و خاورمیانه‌شناسی» اشاره کرد.

رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن، با صدور پیامی درگذشت وی را به جامعه اسلام‌شناسی ایران و ژاپن، علاقه‌مندان به ویژه خانواده ایشان تسلیت گفت و از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی مسألت کرد.

انتهای پیام

captcha