تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی وحدت است
کد خبر: 3715125
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
سفیر فلسطین در نشست خبری:

تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی وحدت است

«صلاح زواوی» گفت: متاسفانه ما به جایی رسیده‌ایم که کشوری که سفارت اسرائیل را بست و سفارت فلسطین را به‌جای آن برپا ساخت به‌عنوان دشمن به آن نگریسته و معرفی می‌شود. هیچ راهی برای ما به جز وحدت وجود ندارد.

به گزارش ایکنا؛ قدسنا نوشت: نشست خبری «صلاح زواوی» سفیر فلسطین در تهران به مناسبت سالروز تشکیل رژیم صهیونیستی (روز نکبت) برگزار شد.

براساس این گزارش سفیر فلسطین در تهران گفت: با قدردانی از رهبر معظم انقلاب و مردم ایران ماه رمضان را تبریک می گویم. 

وی در ادامه با اشاره به اشغال فلسطین گفت: ملت فلسطین تاریخ را فراموش نخواهد کرد. قدس پایتخت ابدی فلسطین است. فلسطین سرزمینی است که بسیاری از صحابه پیامبر در آن دفن شدند. موضوع فلسطین اگرچه ملی است اما سایر کشورهای اسلامی هم در برابر هویت دینی و مذهبی آن وظیفه دارند. 

سفیر فلسطین در تهران در ادامه بیان داشت: درود می فرستم به تمام مبارزان فلسطینی و همچنین درود می فرستم به برادرمان «اسماعیل هنیه» که فرزندش در راهپیمایی های اخیر در کما به سر می برد. 

صلاح زواوی در ادامه گفت: ما هرگز حتی از بک وجب از خاک فلسطین نخواهیم گذشت، فلسطین از آن ما است. فلسطین متعلق به تمام امت اسلامی است. ما به کمک همه کشورهای اسلامی نیاز داریم. کشورهای اسلامی می بایستی تمام قد از فلسطین دفاع کنند.

وی در ادامه با اشاره به این مسئله که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی موجب آزادی فلسطین نخواهد شد گفت: حضرت علی (ع) فرمودند جهاد دری از درهای بهشت است. اما جهاد در حال حاضر کجاست؟ همگان باید بدانند دشمن صهیونیستی از بین خواهد رفت. رسول اکرم (ص) فرمود روز قیامت نخواهد آمد مگر آنکه امت اسلام با یهود بجنگد.

وی در ادامه گفت: بنده به عنوان سفیر فلسطین کسی که از بنیانگذاران مبارزه فلسطین است، به شما قول می‌دهم هرگز از خاک فلسطین چشم پوشی نمی‌کنیم. باید یادآوری کنم که در چهار می ۱۹۹۲ دولت مستقل فلسطینی باید تشکیل می‌شد، اما این دشمن مکار با ارباب آمریکایی‌اش اجازه نداده و به وعده خود عمل نکردند.

سفیر فلسطین در تهران همچنین بیان کرد: فلسطین مربوط به ما است چون فلسطینی هستیم. مربوط به اعراب، مسلمان و مسیحیان است چون مقدسات آنها در این سرزمین است.

زواوی در ادامه گفت: به زودی کنفرانس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود و باید هر یک از کشورهای اسلامی به وظیفه خود عمل کنند و بگویند که چه کاری برای فلسطین می‌توانند انجام دهند؛ زیرا سخنرانی‌ها دردی را درمان نمی کنند.

سفیر فلسطین در تهران در ادامه بیان داشت: اگر ده کشور مهم جهان اسلام با هم متحد می شدند این رژیم از میان می رفت. اختلاف میان جهان اسلام به نفع رژیم صهیونیستی است. ترامپ دیوانه ای است که نزد صهیونیست ها آموخته و بزرگ شده است.

صلاح زواوی در ادامه با اشاره به این مسئله که اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بزرگترین اشتباه ترامپ بود تاکید کرد: آنها در پی تشکیل اسرائیل بزرگ هستند. ما از کشورهای عربی و اسلامی و تمام کشورهایی که با تصمیم ترامپ مبنی بر اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل مخالفت کردند تشکر می کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: سوریه مرکز مقاومت بود برای همین مورد تخریب رژیم صهیونیستی قرار گرفت، چون سوریه با تمام توان در برابر اسراییل ایستاده بود. رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا مراکز و کانون های قدرت در جهان اسلام را مورد حمله قرار دهد. بنابراین سوریه به عنوان مرکز مهم و کانونی مقاومت مورد هجوم قرار گرفت، چرا که سوریه همواره با تمام قوا از مقاومت فلسطین در تمامی سطوح حمایت کرد. درباره یمن، عراق و افغانستان هم همین سناریو عملیاتی شد.

سفیر فلسطین در ادامه گفت: ایجاد تناقض و اختلاف میان جهان اسلام سناریوی دوم صهیونیست ها بوده است. تمامی نیروهای قدرت در منطقه باید از میان برود. لیبی باید دچار مشکل شود. عراق به علت دارا بودن ارتش می باید از بین می رفت که همگان دیدند با عراق چه کردند.

وی در پایان گفت: متاسفانه ما به جایی رسیده ایم که کشوری که سفارت اسرائیل را بست و سفارت فلسطین را بجای آن برپا ساخت به عنوان دشمن به آن نگریسته و معرفی می شود. هیچ راهی برای ما به جز وحدت وجود ندارد.

captcha