محفل قرآنی در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار شد + عکس و فیلم
کد خبر: 3715369
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
با حضور قرآنیان از استان‌های مختلف؛

محفل قرآنی در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار شد + عکس و فیلم

گروه فعالیت‌های قرآنی: محفل انس با قرآن کریم و دیدار جامعه قرآنی در اولین روز ماه مبارک رمضان با رهبر معظم انقلاب عصر امروز در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

محفل قرآنی در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار شد

به گزارش ایکنا؛ هرساله در طلیعه ماه مبارک رمضان، قرآنیان فعال از سراسر کشور در حسینیه امام خمینی(ره) و در محضر رهبر معظم انقلاب حاضر می‌شوند و محفل انس با قرآن باشکوهی را برپا می‌کنند.

این مراسم امروز 27 اردیبهشت 97 با اجرای مجید یراقبافان، مجری برنامه‌های معارفی سیما از ساعت 17:30 آغاز شد. اولین قاری دعوت شده به جایگاه مختار دهقان از استان خراسان رضوی و دارنده رتبه دوم شصتمین مسابقات بین‌المللی مالزی بود که از آیه 118 سوره آل عمران و سوره نصر را تلاوت کرد.

دومین تلاوت این محفل نورانی به قاری جوانی از استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت و علیرضا مسیح‌پور از آیه 43 سوره روم تلاوت خود را انجام داد و سپس جمع از قاریان قرآن استان قم در قالب گروه جمع‌خوانی میعاد از آیه 82 سوره نمل برنامه خود را اجرا کردند.

مهدی عبرتی، نوجوان گیلانی حافظ و قاری قرآن از آیه 41 سوره هود و سپس محمدحسین سعیدیان، قاری بین‌المللی به روش ترتیل از آیه 196 سوره اعراف تلاوت داشتند.

نوجوان دیگری از استان همدان به روش استاد کامل یوسف، از آیه 17 سوره طه تلاوت داشت، سیدمحمدمهدی شیخ‌الاسلامی، حافظ کل قرآن کریم نیز هست.

گزارش ایکنا حاکی است، مبتهل مطرح و بین‌المللی کشورمان سید کریم موسوی، خطبه‌ای از نهج البلاغه در وصف قرآن کریم را به زیبایی اجرا کرد و در ادامه امیرحسین حیدری، قاری و حافظ کل قرآن از استان تهران آیات ابتدایی سوره حدید را تلاوت کرد.

محفل قرآنی در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار شد

حسن عبدی، محمد برخورداری و حسین محمدرضایی مشترکاً مناجات‌خوانی در برابر رهبر معظم انقلاب و حاضران در این محفل قرآنی داشتند.

تلاوت سیدمحمدجواد حسینی، قاری بین‌المللی از آیات پایانی سوره‌ فتح دیگر اجرای این مراسم بود و سپس اعضای گروه مصباح‌الهدی استان خوزستان در مدح حضرت زهرا(س) به اجرای تواشیح و همخوانی پرداختند.

تلاوت کریم منصوری، قاری بین‌المللی کشورمان از دیگر بخش‌های این محفل قرآنی بود و در ادامه مهدی قربانعلی، فرازهایی از دعای ابوحمزه را اجرا کرد و در پایان رحیم وظیفه‌شعاع، از پیشکسوتان استان آذربایجان شرقی، دعای ختم قرآن کریم را خواند و به اجراهای محفل انس با قرآن در اولین روز ماه رمضان سال 1439 پایان داد.

پایان‌بخش این محفل بیانات مقام معظم رهبری بود که به زودی منتشر خواهد شد.

محفل قرآنی در محضر رهبر انقلاب اسلامی به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن پخش شد.

گزارشی تصویری را اینجا ببینید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha