طرح «ترنم نور» ویژه مددجویان کمیته امداد اجرا می‌شود
کد خبر: 3716678
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

طرح «ترنم نور» ویژه مددجویان کمیته امداد اجرا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران گفت: پنج محفل قرآنی بزرگ در سطح استان تهران ویژه مددجویان کمیته امداد با عنوان «ترنم نور» برگزار می‌شود.

 
طرح «ترنم نور» ویژه مددجویان کمیته امداد اجرا می‌شود
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود مولایی، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در رابطه با طرح «ترنم نور» در گفت‌وگو با ایکنا؛ بیان کرد: در ماه مبارک رمضان هر اداره‌ای از کمیته امداد باید حداقل یک یا دو محفل انس با قرآن برگزار کند. در این راستا، حوزه فرهنگی کمیته به‌صورت خودجوش، استان‌ها را به پنج گروه به نیت پنج‌تن آل عبا تقسیم کرده است.
مولایی ادامه داد: به طور مثال مناطق ورامین، شهرری، اسلام‌شهر، فیروزکوه و خود شهر تهران در دو منطقه تقسیم شده‌اند تا در مجموع پنج محفل قرآن کریم در سطح استان برگزار شود. در هر منطقه، کارشناسانی وجود دارد که یکی از کارشناسان گروه، موظف است، فضای قرآنی مناسب با ظرفیت هزار نفری را تهیه کند. همچنین از قاریان مطرح کشوری و نیز یک خطیب توانا و مددجویان دعوت کنند تا در این فضای کاملاً قرآنی یک محفل انس با قرآن با شکوه و عالی برگزار شود.
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: ما می‌توانستیم محافل را به صورت تک تک در اداراتی که فضای آموزشی مناسب دارند با جمعیت کمتری نهایتاً تا پنجاه نفر برگزار کنیم، ولی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که این 44 اداره در سطح استان با هم متحد و منسجم شوند و در مجموع پنج محفل با عنوان ترنم وحی داشته باشیم.

برنامه‌های اجرایی

وی تصریح کرد: یک گروه با عنوان علی ابن ابی طالب(ع) در تاریخ 8 خرداد ویژه مناطق پردیس، فیروزکوه، دماوند و مناطق 7، 13 ،8 و4 در مجتمع فرهنگی یاس، گروه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در تاریخ 9 خرداد ویژه مناطق اسلام‌شهر، بهارستان، شهریار، رباط کریم، ملارد و شهر قدس در مجتمع فرهنگی ـ هنری دشت شقایق، گروه امام حسن مجتبی(ع) در تاریخ 10 خرداد ویژه شهرری، پاکدشت، قرچک، ورامین، پیشوا و منطقه 10 در مجتمع فرهنگی ـ هنری وداع، گروه حضرت محمد امین(ع) در تاریخ 13خرداد ویژه مناطق 5، 2، 21، 9، 11 و 10 و گروه حضرت فاطمه(س) در تاریخ 20 خرداد ویژه مناطق 12، 14، 16، 17، 18، 19 در نگارخانه شهید آوینی واقع در منطقه 16 محافل انس با قرآن کریم را برگزار خواهند کرد.
وی ادامه داد: این محافل همراه با ضیافت افطار برگزار می‌شود که در پایان جلسه نیز از طریق بسته‌های فرهنگی که با کمک خیرین و یا بودجه خودمان تهیه کردیم مددجویان را با کتاب و کتاب‌خوانی نیز آشنا می‌کنیم. در پایان این محافل یک مسابقه سراسری نیز برگزار می‌شود که به برگزیدگان جوایزی اهداء خواهد شد.
کشف استعداهای قرآنی

مولایی بیان کرد: البته این برنامه در تمام سال اجرا می‌شود، ولی نه به عنوان طرح ترنم بلکه به صورت آموزشی برای ادارات و کانون‌ها برپا می‌شود زیرا یکی از کلاس‌های پایه و ثابت ما در این مراکز آموزش قرآن است که در این ماه به صورت هر روز و با استمرار برگزار می‌شود. مزیتی که این طرح دارد این است که افراد با استعداد قرآنی از میان مددجویان شناسایی می‌شوند و اگر لازم باشد استاد خصوصی برای آنها می‌گیریم تا به درجات بالاتری از این مسیر برسند.
وی ادامه داد: از میان مددجویانی که در این کلاس‌ها شرکت کرده بودند نخبگان قرآنی را شناسایی کردیم و در اولین روز ماه مبارک رمضان در جلسه دیدار با مقام معظم رهبری شرکت دادیم.
انتهای پیام
captcha