کمبود شدید هیئت علمی در پردیس شهید ایزدپناه یاسوج
کد خبر: 3716952
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

کمبود شدید هیئت علمی در پردیس شهید ایزدپناه یاسوج

گروه فرهنگی ـ. سرپرست دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید ایزدپناه یاسوج گفت: کمبود شدید هیئت علمی و خوابگاه از مهم‌ترین مشکلات پردیس شهید ایزدپناه یاسوج است.

کمبود شدید هیئت علمی در پردیس شهید ایزدپناه یاسوج

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، بختیار کرمی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان_پردیس شهید ایزدپناه یاسوج امروز، دوم خردادماه اظهار کرد: 677 دانشجو معلم در این دانشگاه مشغول تحصیل می‌کنند .
وی افزود: 438 دانشجو از این تعداد در مقطع کارشناسی پیوسته، 138دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته و 101 نفر فارغ التحصیل دیگر دانشگاه‌ها که به صورت دوره‌ای و از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش جذب شده‌اند، هستند .
سرپرست دانشگاه فرهنگیان_پردیس شهید ایزدپناه یاسوج اضافه کرد: این تعداد دانشجو در رشته‌های علوم تربیتی، ریاضی، ادبیات و تربیت بدنی درحال تحصیل‌اند .
کرمی تصریح کرد:70 درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بومی و 30 درصد مابقی را دانشجویان غیربومی تشکیل می‌دهند .
وی در خصوص جذب دانشجوی جدید، ادامه داد: با توجه به سیاست‌های سازمان مرکزی، کمک وزارت آموزش و پرورش برای نیازسنجی رشته‌ها در استان‌ها از طریق کنکور سراسری برای پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید اقدام می‌شود .
سرپرست دانشگاه فرهنگیان_پردیس شهید ایزدپناه یاسوج نیروی انسانی، ساختمان و فضای فیزیکی آموزشی و اداری، مکان مناسب در شان دانشجومعلمان، کمبود شدید هیئت علمی و خوابگاه از مهم‌ترین مشکلات پردیس شهید ایزدپناه یاسوج عنوان کرد .
کرمی با اشاره به خسارت‌های ناشی از زلزله‌های اخیر در سطح استان به این دانشگاه، بیان کرد: در پی زلزله‌های اخیر تخریب‌های قابل توجه در ساختمان‌های اداری و خوابگاه دانشگاه وارد شد به طوری که غیرقابل سکونت شدند .
وی یادآور شد: 6نفر عضو هیئت علمی، 8 نفر مامور از آموزش و پرورش و 90 نفر حق‌التدریس در این دانشگاه مشغول تدریس هستند .
سرپرست دانشگاه فرهنگیان_پردیس شهید ایزدپناه یاسوج ابراز کرد:410 دانشجومعلم این دانشگاه در خوابگاه ملکی و 100 دانشجوی دیگر در خارج از دانشگاه اسکان دارند. خوابگاه این دانشگاه کیفیت لازم را ندارد و جوابگوی نیاز دانشجویان نیست که همین تعداد اسکان یافته نیز به سختی اسکان داده شدند .
کرمی عنوان کرد: 6نشریه دانشجویی در بخش‌های مختلف از جمله ادبی، اجتماعی و طنز در این دانشگاه فعالیت دارند .
وی در خصوص فعالیت تشکل‌های دانشجویی در این دانشگاه، افزود: دو تشکل دانشجویی بسیج و انجمن اسلامی در این دانشگاه فعالند .
با کمبود بودجه و زیرساخت‌های ورزشی مواجهیم
سرپرست دانشگاه فرهنگیان_پردیس شهید ایزدپناه یاسوج خاطرنشان کرد: سرانه فرهنگی شفاف و دقیقی به ما اعلام نشده است، متاسفانه همیشه کارهای فرهنگی ما بودجه مشخصی نداشته و معطل مانده است .
کرمی با بیان اینکه به ازای هر کانون دانشجویی_فرهنگی این دانشگاه 500 هزار تومان سرانه اختصاص داده می شود، تصریح کرد: این میزان سرانه کافی نیست و برنامه‌های فرهنگی زیادی و در شان دانشجومعلمان را با این سرانه نمی‌توانیم انجام دهیم .
وی ادامه داد: فعالیت‌های مطلوبی در زمینه ورزش به خصوص فوتسال، تنیس روی میز، ورزش های همگانی و شنا در این دانشگاه انجام شده که مقام‌هایی در این زمینه کسب کرده‌ایم البته با کمبود بودجه و زیرساخت‌های ورزشی نیز مواجهیم .
بخش پژوهش و فرهنگ دانشگاه فرهنگیان وضعیت خوبی ندارند
سرپرست دانشگاه فرهنگیان_پردیس شهید ایزدپناه یاسوج عنوان کرد: متاسفانه بودجه پژوهشی این دانشگاه همچون سرانه فرهنگی وضعیت خوبی ندارد اما امیدواریم با حمایت و کمک‌های سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان فعالیت‌های حوزه پژوهش پردیس شهید ایزدپناه یاسوج از حالت کما بیرون بیاید و بهتر شود. البته در نمایشگاه‌های پژوهش استان حضور فعال داشته‌ایم .
کرمی اضافه کرد: همچنین همایش سراسری موفقیت‌ها، توانمندی‌ها و چالش‌های کلاس‌های چندپایه طی فروردین‌ماه در این دانشگاه برگزار شد.
منبع: ایسنا
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید نظرپور
|
Germany
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۱۱:۴۴
0
0
درود بر مدیر توانمند وبا برنامه جناب دکتر کرمی
انشائاله که با حضور جنابعالی وضعیت دانشگاه فرهنگیان هم از نظر کیفیت و هم کمیت در رتبه های برتر قرار خواهد گرفت
captcha