محفل انس با قرآن در بندر ماهشهر
کد خبر: 3717062
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

محفل انس با قرآن در بندر ماهشهر

کانون خبرنگاران نبأ ــ محفل انس با قرآن کریم به‌نام شهید ناصر ناصر‌پور و شهید سیف‌الله جوکار با حضور قاریان بین‌المللی و ممتاز شهرستان بندر ماهشهر سه‌شنبه، اول خرداد‌ماه در مسجد چهارده معصوم(ع) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، دارالقرآن مسجد چهارده معصوم(ع) با همکاری هیئت حضرت رقیه(س) محفل انس با قرآن کریم را با حضور قاریان بین‌المللی و ممتاز شهرستان بندر ماهشهر سه‌شنبه، اول خرداد‌ماه در مسجد چهارده معصوم(ع) بندر ماهشهر به‌نام شهید ناصر ناصر‌پور و شهید سیف‌الله جوکار برگزار کرد.

در ابتدای این محفل علی باوی، قاری نوجوان و نفر اول مسابقات دانش‌آموزی استان خوزستان به تلاوت قرآن پرداخت و پس از آن حجت‌الاسلام‌والمسلمین قنوات‌خواه، امام جماعت مسجد ضمن خیر مقدم نکاتی از تفسیر موضوعی قرآن کریم را بیان کردند.
در ادامه این مراسم حسن یزدانی‌فر، حافظ کل قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه که قرآن را به 62 روش حفظ کرده است، آیاتی از قرآن مجید را تلاوت کرد. به‌صورتی که حاضران با قرائت قسمتی از یک آیه یا ترجمه آیات مورد نظر را قرائت می‌کردند و یا حاضران با گفتن شماره صفحه ایشان ابتدا و انتهای آن صفحه را قرائت می‌کرد.
همچنین حاضران چندین صفحه جلوتر یا عقب‌تر را عنوان می‌کردند و ایشان ابتدای هر صفحه را قرائت می‌کرد و تسلط کامل ایشان به روش‌های مختلف حفظ و همچنین قرائت به زبان انگلیسی شور و حال وصف‌ناپذیری را در این محفل نورانی ایجاد کرد.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌نزار پور موسوی، مبتهل بین‌المللی دعای امام سجاد(ع) برای ورود به ماه رمضان را به سبک زیبای ابتهال قرائت کرد. همچنین آخرین قرائت را حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی که در بیت رهبری قرائت داشتند و مقام معظم رهبری انگشتر خود را به ایشان هدیه کرده بود به قرائت مجلسی بسیار زیبای سوره فرقان و حمد پرداخت.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از خانواده شهیدان ناصر ناصر‌پور و سیف‌الله جوکار و همچنین پیشکسوتان و فعالان قرآنی شهرستان سعید رحمانیان، عبدالحسین قنبری، مندنی دنیاری، محمود قنواتی، غلامرضا قنواتی، حمید شریفی، حسن حلافیان، حمید اصولی‌زاده، علیرضا سیاحی و مرضیه شوشتری با اهدای لوح تقدیر و جوایز تجلیل شد.

علی‌اصغر ارشدی‌فر

انتهای پیام

captcha