اهتمام به مقوله هنر آوایی در نمایشگاه قرآن با برپایی محافل انس
کد خبر: 3717197
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
افراش خبر داد:

اهتمام به مقوله هنر آوایی در نمایشگاه قرآن با برپایی محافل انس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر کمیته محافل قرآنی نمایشگاه بین‌المللی قرآن از برنامه‌ریزی برای برپایی 15 برنامه با عنوان «شب‌های نورانی انس با قرآن» با حضور قراء و حفاظ بین‌المللی و ملی خبر داد.

یوسف افراش، دبیر کمیته محافل قرآنی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: طی این دوره از نمایشگاه در کنار پرداختن به جلوه‌های مختلف قرآن کریم در نمایشگاه، چه در حوزه رسانه‌ها و فضای مجازی و دیجیتال و بخش مکتوب و هنر، مقوله هنر آوایی در نمایشگاه قرآن کریم در حوزه محافل انس با قرآن مورد توجه‌ قرار گرفته است.

اهتمام به مقوله هنر آوایی در نمایشگاه قرآن با برپایی محافل انس
وی ادامه داد: امسال نیز براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده، پیش‌بینی کرده‌ایم که هر شب چهره‌های برتر و شناخته شده از قاریان و حافظان ملی و بین‌المللی کشور با عنوان محافل نورانی انس قرآن کریم دعوت شوند که حدود یک ساعت و یک ساعت و 30 دقیقه این مراسم را داریم.
افراش اضافه کرد: این محافل از برنامه اذانگاهی مغرب با حضور این قراء و مؤذنان کشور با قرائت آیاتی از قرآن کریم و همچنین پخش اذان زنده انجام می‌شود و سپس اقامه نماز مغرب و عشا است و ساعت حدود 21:45 دقیقه نیز محفل انس با قرآن با تلاوت یکی از قراء توسط قاریان ممتاز آغاز می‌شود و هر شب یک حافظ کل نوجوان به همراه خانواده دعوت شده‌ است.
وی با اشاره به برنامه گپ و گفت خانواده حافظ قرآن و نحوه آشنایی با قرآن، نقش آن در زندگی و تربیت آنها در این برنامه، اظهار کرد: البته محور اصلی محافل هم مجریانی هستند که با هماهنگی از مجریان توانمند هستند. همچنین هر شب اجرای گروه تواشیح منتخب را شاهد هستیم و پس از آن شاهد حضور اساتید ترجمه و تفسیر هستیم که به بیان ظرایف و نکات آموزشی تربیتی کاربردی از قرآن کریم را خلاصه و مختصر در حد 10 دقیقه بیان می‌کنند و این نکات تربیتی و آموزشی و کاربردی را از قرآن کریم بازگو می‌کنند.
افراش عنوان کرد: در پایان محفل انس با قرآن نیز ابتهال‌خوانی و مناجات‌خوانی برگزار می‌شود. همچنین در حین برنامه نیز سؤالاتی از سوی مجری در خصوص مطالبی که طی محفل قرآنی مطرح می‌شود که هدایایی نیز به حاضرین و افرادی که پاسخ صحیح دهند، اعطاء می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه این محافل قرآنی با مشارکت مصلای امام خمینی(ره)، اجرا می‌شود، اظهار کرد: این برنامه همان برنامه شب‌های نورانی سال گذشته مصلی بود که با تجمیع این محافل عنوان شب‌های نورانی انس با قرآن را گرفته است.
یادآور می‌شود، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با شعار «قرآن، چلچراغ هدایت» از یکشنبه ۳۰ اردیبهشت تا ۱۴ خردادماه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در محل مصلای امام خمینی(ره) میزبان علاقه‌مندان است.
انتهای پیام

captcha