افزایش بیمه فعالان قرآنی تاپایان سال جاری
کد خبر: 3735254
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸

افزایش بیمه فعالان قرآنی تاپایان سال جاری

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیمه فعالان قرآنی تاپایان امسال به ۱۲ هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش ایکنا؛ باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: عبد الهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعداد بیمه شدگان فعالان قرانی گفت:  تاکنون  نزدیک به ۹هزار و ۲۵۰ نفر فعال  تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و تا پایان امسال این تعداد را به ۱۲ هزار نفر افزایش خواهیم رساند.

 وی با اشاره به نوع بیمه اعضا افزود: هرچند هنرمندان برایمان قابل احترام هستند، اما عنوان بیمه برای موسسات قرآنی باید عوض شود و تمام تلاش خودرامی کنیم تا از صندوق بیمه هنرمندان جدا شویم و صندوق بیمه قرآنیان کشور داشته باشیم.

فقهی زاده در نشست با مدیران موسسات قرآنی افزود:ما نمیتوانیم حمایت خود را در راستای ساخت وساز و اجاره موسسات اعلام کنیم، اما حتما در سطح برنامه‌ها از طرح‌های خاص حمایت جدی خاهیم کرد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با افت بودجه درچندسال اخیر گفت: تنها در یک سال آنهم هفت سال پیش بودجه خوبی به قرآن و عترت اختصاص داده شد که بعد از آن دیگر بودجه خوبی داده نشد و الان یک بیستم هفت سال پیش را دریافت می کنیم با این حال که برنامه و طرح‌های متنوع تری همانند نمایشگاه‌ها و آزمون‌های متفاوت وگسترده‌ای انجام شده است.

فقهی زاده افزود: علیرغم مشکلات توانستیم به سختی کمی از بودجه مان را افزایش بدهیم که بازهم بسیار کم است.

وی  به تعطیلی تعدادی موسسه قرآنی اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا بتوانیم جلوی تعطیلی موسسات فعال را بگیریم.

فقهی زاده با بیان اینکه جشنواره‌ای در سال ۹۸ در چند نقطه  برپا خواهیم کرد اظهارداشت: قران به زبان هنر است اگر فصاحت و بلاغت را یکی از اعجاز قرآن بدانیم چراکه قران کریم از وجه معانی از اعجاز برخوردار است فقط به تلاوت و روانخوانی اکتفا نکنیم و درکنار فعالیت‌های قرآنی برای نهج البلاغه و صحیفه وسجادیه هم وقت بگذاریم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پیگیری طرح ملی تلاوت تاکید کرد و از اجرای طرح تلاوت در ۲ استان به صورت پایلوت برای بانوان علاوه بر برادران که در ۱۲ استان درحال اجراست، خبرداد.

انتهای پیام

captcha