قرآن طی چهل سال، انقلاب را از حوادث متعدد نجات داده است
کد خبر: 3735322
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
حجت‌الاسلام محمدی در اختتامیه مسابقات قرآن استان تهران:

قرآن طی چهل سال، انقلاب را از حوادث متعدد نجات داده است

گروه مسابقات ــ رئيس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن استان تهران با اشاره به اینکه خداوند در قرآن بیان کرده است که قرآن را پشتوانه خود قرار دهید تا شما را نجات دهد، گفت: طی چهل سال گذشته قرآن کریم انقلاب را از حوادث متعددی نجات داده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا مراسم اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن استان تهران عصر امروز دهم مردادماه در حسینیه ارشاد و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از مدیران این سازمان برگزار شد.

این مراسم با تلاوت محسن قاسمی، نفر اول رشته قرائت تحقیق بخش آقایان این دوره از مسابقات آغاز شد و پس از آن نیز حجت‌الاسلام المسلمین غلامرضا، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران به بیان سخنانی پرداخت.
وی در ابتدای صحبت‌های خود به برگزاری این مسابقات در مکانی که بیش از پنجاه سال ذکر اهل بیت(ع) در آن بیان شده است، اشاره کرد و گفت: در این مکان روزگاری خطبا و فضلای بزرگی مجلس وعظ داشته‌اند. مسابقات قرآن بعد از 20 سال به مکانی که مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در آن برگزار می‌شد، بازگشت.
حجت‌الاسلام محمدزاده در ادامه به بیان آماری از این مسابقات در مراحل مختلف اشاره و بیان کرد: در مرحله شهرستانی این مسابقات 1500 نفر شرکت داشتند که از بین آنها 270 نفر به مرحله استانی آمدند.
وی عنوان کرد: سیاستی که در سازمان اوقاف دنبال می شود این است که سطح کیفی مسابقات سطحی باشد که بی‌بدیل برای متسابقان حاضر در مراحل بالاتر باشد. لذا تمام مراحل بسیار نفس‌گیر است و قاری برگزیده‌ای که تلاوت ابتدایی برنامه را اجرا کرد، از سطح بسیار بالایی برخوردار بود و لذا باید تمامی شرکت‌کنندگان به این درجه برسند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران تصریح کرد: در این دوره از مسابقات و در دو روز ابتدایی رقابت‌ها در بخش بانوان و در سه روز بعد در بخش آقایان برگزار شد. همچنین در این دوره داوران برگزیده‌ای حاضر بودند.
محمدزاده افزود: از بین تمام شرکت‌کنندگان در این مرحله، 45 نفر به مرحله کشوری راه پیدا کرده که امیدوارم در آن مسابقات نیز موفق باشند.

قرآن طی چهل سال، انقلاب را از حوادث متعدد نجات داده است
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به گسترده شدن فضای قرآنی در شهر تهران و به خصوص منطقه‌ای که مسابقات در آن برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: خوشبختانه یک هفته فضای شهر تهران و خصوصاً حریم حسینیه ارشاد قرآنی شده بود. این به گسترش فضای قرآنی کمک می‌کند. و لذا این فضا باید ترویج داده شود و همت کنیم تا به این درجه برسیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در پایان صحبت های خود تصریح کرد: امیدوارم در همه ماه‌های سال مسابقات قرآن را برگزار کنیم تا سطح را بالا ببریم. در بقاع متبرکه این زمینه وجود دارد. سازمان اوقاف بخش مهمی از 10 میلیون حافظ را قبول کرده است. سازمان اوقاف تلاش می کند تا در این راه گام های موفقیت آمیزی را بردارد.
در ادامه این مراسم کلیپی خاطره انگیز از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در حسینیه ارشاد و حضور قاریان مطرح مصری در این مکان پرخاطره و نیز مراحل آماده‌سازی این مکان برای برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن استان تهران پخش شد.
در ادامه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به بیان سخنانی پرداخت.
وی گفت: امسال شاهد اهتمام بیشتری از سوی استان ها برای برگزاری مسابقات بودیم، رهنمودهایی که از جانب ریاست سازمان داده شد باعث شد اتفاقات خوبی در استان ها رخ دهد.

قرآن طی چهل سال، انقلاب را از حوادث متعدد نجات داده است
وی به استان هرمزگان که رقابت مرحله استانی را در خارج از مرکز استان برگزار کرده بود، اشاره کرد و افزود: چند استان دیگر این کار را انجام داده بودند که در گسترش فضای قرآنی در شهرهای میزبان بسیار اثرگذار است و باعث می‌شود فضای خوبی حاکم شود.
حسینی همچنین به مسابقات استان تهران و شکوه برگزاری آن اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه طی این سال‌ها شاهد حرکت هستیم. با توجه به تصمیماتی که اتخاذ شده است مسابقات امسال در دو مرحله برگزار می‌شود. مرحله مقدماتی از تحولات بسیار مفصل برخوردار است و با تجربه چهل سال برگزاری مسابقات تحول خوبی شکل گرفته که امیدواریم خود به یک رویداد جریان‌ساز تبدیل شود.
رئيس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: بر اساس اصولی که نماینده سازمان ابلاغ کرده‌اند، موظف هستیم حداکثر هم‌افزایی را با بخش‌های دیگر داشته باشیم، لذا از همین مکان استمداد داریم که نهادهای دیگر مسابقات قرآن را متعلق به خودشان بدانند.
بخش دیگری از این مراسم، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بود. وی در ابتدای صحبت‌های خود به بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند «ان هذا القرآن هو نور مبین والحبل المتین و العروه الوثقی و....». در این حدیث شریف قرآن معرفی شده است. بنابراین با معرفی بعد قرآن با این تعابیر برای ما راهنمایی‌هایی مشخص شده است.

قرآن طی چهل سال، انقلاب را از حوادث متعدد نجات داده است
وی افزود: بر اساس این حدیث اگر کسی از نور قرآن استفاده کند، خداوند متعال روح و روان او را نورانیت می‌بخشد. اگر کارهای زندگی و امور شخصی خود را به قرآن گره بزند خدا اورا از لغزش‌ها و خطاها حفظ می‌کند. کسی‌ که به قرآن تمسک بجوید خدا او را نجات می‌دهد. کسی اگر از قوامین الهی جدا نشود و رابطه خود را حفظ کند، خدا او را رفعت و بزرگی عطا می‌کند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در همین حوزه قرآن، خداوند به ملت ایران و جامعه قرآنی عزت و احترام داده است تا در بین کشورهای اسلامی و در دنیا از رفعت و منزلت برخوردار باشد. کسی اگر از قرآن طلب شفا کند، بیماری‌های روحی و روانی او را درمان می‌کند و هرکسی قرآن را به غیر قرآن برتر دهد، خدا او را هدایت و راهنمایی می‌کند.
محمدی با بیان اینکه اگر کسی از غیر قرآن راهنمایی طلب کند، گمراه می‌شود، بیان کرد: به چهل سال عمر انقلاب دقت کنید. هر گروه و جریانی که در مسیر قرآن حرکت کرده سعادتمند و عاقبت بخیر شده است، اما هر گروهی که از قرآن دور شده است، همچون منافقان و بعضی جریان‌های منحرف، گمراه شده است. کسی که قرآن را پیشوای خود قرار دهد خدا او را به بهشت و رضوان راهنمایی می‌کند.
وی اظهار کرد: خدا را شاکریم به برکت امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب و خون پاک شهیدان و ملت ایران، خدای متعال این عزت را به ما عطا کرد. این عزت در صورتی ادامه دارد که به قرآن عمل کنیم و فقط به حفظ و تلاوت اکتفا نکنیم  تا قرآن پشتوانه و تکیه‌گاه ما باشد.
محمدی با بیان اینکه هر جامعه‌ای به قرآن توجه داشته باشد، یقیناً این ملت و حکومت سربلند است و هیچ‌گاه دچار انحراف نخواهد شد، گفت: چهل سال است این‌گونه‌ایم و چهل سال است که انقلاب اسلامی به ملت خدمات مختلفی ارائه داشته است که دشمنان به آن اقرار دارند.
وی به موفقیت‌های کسب شده در حوزه علم و فناوری و علوم جدید اشاره کرد و افزود: به طور رسمی اعلام شده است در سلول‌های بنیادین، ایران اسلامی رتبه دوم و در برخی علوم جدید رتبه اول را دارد. همه اینها از برکت قرآن و تمسک به قرآن است.
امیدوارم قرآن به ما این توفیق را بدهد که به تبلیغات سوء دشمنان گوش ندهیم، چرا که یکی از برنامه‌های دشمنان مأیوس کردن ما از انقلاب است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه به بیان سرنوشت انبیای الهی در قرآن اشاره و عنوان کرد: قرآن سرنوشت انبیاء را برای ما بیان می‌کند تا از آن پند بگیریم. خداوند در قرآن بیان فرموده است که انبیای الهی نسبت به تبلیغات دروغین صبر کردند و استقامت کردند، اما بعد از تحمل این تکذیب‌ها یاری و نصرت ما شامل حال اولیا و پیامبران الهی شد. خدا به ما این وعده را داده است که اگر قرآن را یاری کنیم، خدا نیز ما را یاری خواهد کرد.
وی در پایان صحبت‌های خود به برخی حوادث که در این سال‌ها برای انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است، اشاره کرد و افزود: خداوند ما را این چهل سال مورد مدد و نصرت قرار داده است.

قرآن طی چهل سال، انقلاب را از حوادث متعدد نجات داده است
پایان‌بخش این مراسم، تجلیل از برگزیدگان رشته‌های مختلف در دو بخش بانوان و آقایان بود. در این بخش در بخش بانوان از 21 برگزیده در هفت رشته و در بخش آقایان نیز از 24 برگزیده در هشت رشته تجلیل به عمل آمد.

اسامی آقایان برگزیده را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۰۰:۴۷
0
0
بنده خدابا سلام و تبريك خدمت همه متسابقين و دعاي خير براي خادمين صديق اين عرصه، به عنوان يكي از متسابقين رشته ترتيل و كسي كه بالغ بر ١٧ سال تدريس قران كريم مينمايم و بالغ بر ٨ سال شاگرد استاد مرحوم حاج علي اربابي بوده ام ، در مقام اعتراض به كيفيت شيوه برگزاري مسابقات به عرض مخاطبين مي رسانم كه متاسفانه نه در نحوه مسابقه و نه در شيوه داوري هيچ برنامه مدوني وجود نداشت و صد حيف مسابقات به شيوه هياتي و سليقه اي برگزار شد به طوريكه برگزار كنندگان مسابقات شهرستاني اعلام كردند براي مسابقات استاني ، مفاهيم و تفسير نيمه دوم جزء٢٨ مورد امتحان است ولي در كمال تعجب نيمه اول جزء ٢٩ و حفظ موارد فوق نيز جزء مسابقه بود و اصلا توجهي به ايرادات ما نشد؛ ديگر اينكه يكي از متسابقين با اغلاط اعرابي امتياز ٨٢ را اخذ نمود ولي ما با حسن قرائت و بدون غلط اعرابي ٧٥ را اخذ نموديم و اعتراض ما مورد توجه داوران قرار نگرفت ، جالب اينكه اعتراض ما را همان شخصي كه امتياز داده بود بررسي كرد گويا اينكه قاضي تجديد نظر استان همان قاضي اي باشد كه راي بدوي را صادر نموده است !!!و به سادگي ذيل اعتراض مضموناً نوشتند كه اعتراض وارد نيست. ديگر اينكه مجري برنامه با بي احترامي بدون مبنا به مرتلين مداما عنوان ميداشت كه از باز كردن قرعه تا شروع قرائت نبايد بيش از ١٠ ثانيه بگذرد !!!و به متسابقين فشار مضاعف وارد ميكردند . القصه آنچه بجايي نرسد فرياد است ؛ وامصيبتا كه عرصه مسابقات قران هم به مثابه برخي امور صرف دنيوي شده است. اين بخشي از ظلمي بود كه امروز بر ما روا شد و صداي ما بجايي نرسيد. آه دل مظلوم چو سوهان ماند گر خود نبُرد ، بُرنده را تيز كند در خاتمه ضمن تشكر مجدد از خادمين صديق عرصه قران كريم اعلام مي نمايم ، هيچ يك از مسئولين برگزار كننده مسابقات و داوران را حلال نمي كنم و در حد يكصدم اجحاف در حق من را در دنيا و آخرت واگذار به يگانه داور هستي و كسي كه شديد العقاب است مي نمايم و با اين وضعيت از كليه مسابقات اذان ، مفاهيم و قرائت قران كريم خداحافظي مي نمايم. فإنّ الشاهد هو الحاكم
captcha