مهم حفظ فرهنگ اربعین است نه حضور صرف در پیاده‌روی/ بانوان از سفر انفرادی پرهیز کنند
کد خبر: 3738120
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
افتخاری تصریح کرد:

مهم حفظ فرهنگ اربعین است نه حضور صرف در پیاده‌روی/ بانوان از سفر انفرادی پرهیز کنند

گروه جامعه ــ رئیس کمیته بانوان اربعین از راه‌اندازی سامانه دریافت نظرات و مشکلات بانوان در مراسم پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: البته صرف حضور در مراسم اربعین مهم نیست بلکه این مهم‌تر است که فرهنگ اربعین را داشته و به آن پایبند باشیم.

لاله افتخاری، رئیس کمیته بانوان اربعین در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ با اشاره به اینکه تاکنون به هفت استان سفر کرده و مسائل مرتبط با حضور بانوان در اربعین در این استان‌ها بررسی شده است، گفت: به همه استان‌هایی که محوری‌تر هستند، در مسیر پذیرایی از زائران اربعین قرار دارند و یا فعالیت بیشتری در اربعین دارند برای راه‌اندازی کارگروه‌های بانوان سفر خواهیم‌کرد.

وی با تأکید بر اینکه شرح وظایف استان‌های مرزی که میزبان مردم هستند ارسال شده و منتظر برگزاری جلسات و راه‌اندازی فعالیت‌ها هستیم، گفت: بانوان ایرانی در سفر اربعین به صورت انفرادی هم حضور پیدا می‌کنند اما بهترین شرایط این است که بانوان به صورت گروهی و خانوادگی در مراسم اربعین حضور داشته باشند.

رئیس کمیته بانوان اربعین تصریح کرد: خانم‌ها توجه داشته باشند که صرف حضور در مراسم اربعین مهم نیست بلکه این مهم‌تر است که فرهنگ اربعین را داشته و به آن پایبند باشند. بانوان از سفر تنهایی در اربعین پرهیز کنند.

سامانه‌ای برای دریافت نظرات و پیشنهادهای بانوان راه‌اندازی خواهدشد

وی ادامه داد: تلاش داریم خدماتی در داخل مرزهای ایران برای بانوان فراهم و مسائل و مشکلات بانوان از طریق گفت‌و‌گو با مردم و ارتباط با زائران جمع‌آوری و مرتفع شود بر همین اساس سامانه‌ای برای دریافت نظرات و پیشنهادهای بانوان راه‌اندازی خواهدشد.

افتخاری با اشاره به اینکه علاوه بر موسم اربعین برای ترویج فرهنگ اربعین در طول سال هم برنامه داریم، افزود: البته بیشتر به دنبال انجام کار فرهنگی در حوزه بانوان هستیم و از موکب‌ها خواسته شده در صورت امکان جایگاه و بخش جداگانه‌ای را برای بانوان در نظر بگیرند و مبلغ خانم در موکب داشته باشند تا نیازهای بانوان از طریق این بانوان تأمین شود.

 انتهای پیام

captcha