ضرورت تبدیل مدرسه به محیطی برای تمرین زندگی/ والدین مانع نباشند
کد خبر: 3738127
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
بطحایی:

ضرورت تبدیل مدرسه به محیطی برای تمرین زندگی/ والدین مانع نباشند

گروه جامعه ــ وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت تبدیل مدرسه به مکانی برای تمرین زندگی و آموختن نیازهای فردی و اجتماعی تاکید و تصریح کرد: گاهی والدین با محدود شدن به مسائل آموزشی مانع تحقق این هدف می‌شوند.

ضرورت تبدیل مدرسه به محیطی برای تمرین زندگی/ والدین مانع نباشندبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان برگزیده سراسر کشور در بخش پسران امروز ۲۲ مرداد ماه، با حضور بطحایی، وزیر آموزش و پرورش و کاظمی، معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

 بطحایی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز اظهار کرد: توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های ما در راستای تحقق اهداف تربیتی است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش از نظر علمای تعلیم و تربیت باید محلی برای تمرین زندگی باشد، گفت: مدرسه باید به کارگاهی تبدیل شود که دانش آموزان تمرین زندگی را در آن بیاموزند و هر آنچه برای زندگی فردی و اجتماعی نیاز دارند را در این مکان مقدس فرا گیرند.

بطحایی صبوری، مدارا کردن، کمک به نیازمندان، تحمل سختی‌ها و ارتباط سازنده با سایرین را از جمله مواردی برشمرد که باید در کنار مسائل آموزشی در مدارس آموزش داده شود و گفت: آنچه در حال حاضر رخ داده، بی‌تفاوتی نسبت به این مسائل است. مدارس باید مکانی با نشاط برای دانش‌آموزان باشد.

 وی بر ضرورت برگزاری متعدد جشنواره‌های فرهنگی و هنری در سطح مدارس و شهرها تاکید و تصریح کرد: نباید صرفاً به برگزاری یک جشنواره سالانه فرهنگی و هنری محدود شد.

این مقام مسئول یکی از موانع تحقق مدرسه به عنوان مکانی برای زندگی کردن را اولیای دانش آموزان خواند و عنوان کرد: تلقی خانواده‌ها از برنامه‌های آموزش و پرورش سبب کمرنگ شدن برنامه‌های پرورشی شده است. دور شدن از هدف های پرورشی و محدود شدن به آموزش در حد شناخت اتفاقی است که به خاطر نوع تلقی خاص خانواده‌ها رخ داده است.

بطحایی با انتقاد از کمرنگ شدن هدف‌های پرورشی در مدارس گفت: ما درصدد اصلاح این مسیر هستیم تا بتوانیم مدرسه را به مکانی برای تربیت در تمام سطوح و حفظ تعادل در پرداختن به شش ساحت تربیتی اشاره شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تبدیل کنیم.

ایجاد مدرسه سرشار از شور و نشاط و اشتیاق

وزیر آموزش و پرورش ایجاد مدرسه سرشار از شور و نشاط و اشتیاق و سرزندگی را با کمک و همیاری خانواده‌ها، اندیشمندان و هنرمندان میسر دانست.

در ادامه این مراسم کاظمی، معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به رویکرد وزیر در حاکمیت حوزه‌های تربیتی در فضای تعلیم و تربیت کشور گفت: بزرگترین رخداد فرهنگی هنری در حوزه دانش آموزی که پشتوانه ۶ میلیون نفری نیز دارد همین جشنواره فرهنگی و هنری محسوب می شود.

وی از ارسال ۴ هزار و ۶۰۰ اثر برگزیده به دبیرخانه کشوری خبر داد و عنوان کرد: در این میان دو هزار دانش‌آموز برگزیده شدند.

وی ایجاد حال خوب در آموزش و پرورش و مدرسه را نیازمند تزریق روحیه نشاط به دانش آموزان به عنوان مرکز و محور مدرسه دانست و گفت: برای سال تحصیلی جدید با توجه به ظرفیت زمانی مدرسه دو راهبرد را مورد توجه قرار دادیم تا بتوانیم روحیه نشاط را به مدارس تزریق کنیم.

کاظمی راهبرد در نظر گرفته شده را عمومی کردن تئاتر و سرودهای همگانی به منظور تقویت هویت ملی و دینی در مدارس خواند و اظهار کرد: تلاش کردیم در کنار حضور دانش‌آموزان در عرصه رقابت‌های فردی و جمعی از تجربه اساتید برتر این حوزه نیز استفاده کنیم تا توانمندی‌های دانش آموزان به مهارت آموزی تبدیل شود.

بنا بر گزارش ایکنا؛ در ادامه این مراسم از نفرات برگزیده سی و ششمین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان در رشته‌های مختلف تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

captcha