حزب اسلام‌ستیز «آلترناتیو» و تیری که به سنگ خورد
کد خبر: 3738385
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
وقتی مسئولان آلمانی با مسلمانان همسو می‌شوند/

حزب اسلام‌ستیز «آلترناتیو» و تیری که به سنگ خورد

گروه بین‌الملل – مسئولان دولت «نوردراین وستفالن» آلمان به تازگی در برابر درخواست حزب اسلام‌ستیز «آلترناتیو برای آلمان» مبنی بر ایجاد محدودیت برای روزه‌داری دانش‌آموزان مسلمان در مدارس این ایالت، واکنش نشان داده و موضعی در راستای همسویی با مسلمانان اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ آلترناتیو برای آلمان یک حزب محافظه‌کار در آلمان است که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شده‌است. شاخه جوانان حزب آلترناتیو جوان برای آلمان نام دارد. این حزب از سیستم ارز یورو انتقاد می‌کند.

آلترناتیو همچنین خواهان بیشتر شدن نقش سنتی خانواده‌ها در تربیت کودکان، سختگیری در طلاق، سختگیری یا ممنوعیت سقط جنین، جلوگیری از ورود مهاجران به شیوه‌های قبلی، محدود کردن فعالیت مسلمانان، راه‌اندازی نیروگاه‌های اتمی و عدم سرمایه‌گذاری در رابطه با گرمایش زمین، سربازی اجباری برای مردان، ایجاد رسانه‌های دولتی و حق نگهداری و حمل اسلحه است.

این حزب از مخالفان سرسخت اسلام است و رهبران آن از اسلام با عنوان امپریالیسم دینی سخن می‌گویند. برنامه انتخاباتی این حزب بزرگ‌نمایی خطر اسلام و ایجاد وحشت ناشی از بر باد رفتن آزادی‌های فردی در بین مردم آلمان است و دو موضوع «اسلام» و «امنیت داخلی» در کارزار انتخاباتی حزب آلترناتیو برای آلمان نقش مهمی ایفا می‌کند.

دو ماه پیش، یکی از اعضای حزب ضد اسلامی آلترنایتو برای آلمان، از دولت ایالت نوردراین وستفالن خواسته بود برای شرایط غیرعادی مدارس در ماه رمضان چاره‌ای پیدا کنند، در حالی که مسئولان دولت نوردراین وستفالن به تازگی گفته‌اند که شرایط غیرعادی در ماه رمضان در مدارس این ایالت وجود ندارد و روزه‌داری دانش‌آموزان مسلمان هیچ مشکلی برای مدارس ایجاد نمی‌کند.

رایزنی فرهنگی ایران در آلمان به نقل از سایت اسلامیک گزارش داد: در ماه ژوئن، «هلموت زایفن» از اعضای حزب آلترناتیو از دولت نوردراین وستفالن خواست که شرایط مدارس در ماه رمضان را بررسی کنند. این درخواست قبل از آغاز ماه رمضان مطرح شد. بر اساس ادعای نماینده حزب آلترناتیو برای آلمان، دانش‌آموزان مسلمان و والدین آنها در ماه رمضان باعث ایجاد مشکلاتی در مدرسه می‌شوند. او در درخواستی که به دولت نوردراین وستفالن ارائه داد، نوشت:«خستگی، عدم تمرکز و تنش، اغلب از عواقب روزه گرفتن دانش‌آموزان است.علاوه بر این، بارها اتفاق افتاده که والدین دانش‌آموزان مسلمان به معلمان و مسئولان مدرسه فشار آورده‌اند تا در طول ماه رمضان، تکالیف، امتحانات و یا ارزیابی‌ها انجام نشود.»

این در حالی است که مسئولان دولت نوردراین وستفالن به تازگی در واکنش به این درخواست گفته‌اند که تاکنون اتفاقات غیرعادی در ماه رمضان در مدارس تأیید نشده است.

وزیر آموزش و پرورش در ایالت نوردراین وستفالن در پاسخ به این درخواست گفت که ماه رمضان هیچ اثر مخربی بر شرکت مسلمانان در کلاس درس، امتحانات، کلاس‌های ورزشی، شرکت در فعالیت‌های مدرسه و همچنین در سفرهای گروهی دانش‌آموزان ندارد. او افزود:«علاوه بر این، بازرسان مدارس، هیچ گزارشی درباره نیاز دانش‌آموزان به درمان اورژانسی در این ماه نداشته‌اند. همچنین هیچ گزارش مستندی درباره تاثیر روزه‌داری بر برگزاری امتحانات، فعالیت‌ها و یا دیگر رویدادهای مدرسه منتشر نشده است».

به گفته وزیر آموزش و پرورش نوردراین وستفالن، برنامه درسی همه مدارس در ماه رمضان به خوبی انجام شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

انتهای پیام

captcha