شرکت بیش از۶۰ هزار نفر در مسابقات قرآن و عترت علوم پزشکی
کد خبر: 3738389
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

شرکت بیش از۶۰ هزار نفر در مسابقات قرآن و عترت علوم پزشکی

نماینده نهاد قرآن و عترت وزارت بهداشت با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر ۵۰ هزار نفر در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور شرکت کردند، گفت: امسال با افزایش حدود ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته رو به رو بودیم و آمار به بیش از ۶۰ هزار نفر رسید.

به گزارش ایکنا؛ حوزه نوشت: یوسف افراش، نماینده قرآن و عترت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با بیان این که در کمک به  اجرای فعالیت های قرآنی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور موفق بوده ایم، گفت: براساس برنامه ریزی به عمل آمده بیست و سومین جشنواره  قرآن و عترت وزارت بهداشت در حال برگزاری است و این جشنواره از روند به روبه روشدی برخوردار است.

وی از برگزاری اختتامیه بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت کشور از ۱۸ الی  ۲۰ مهرماه در شهر زیبا کنار استان گیلان خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی کاشان میزبان مرحله کتبی منتخبین این جشنواره با حضور بالغ بر 140 نفر از دانشجویان و اساتید ۱۲ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور در رشته های احادیث حدیث، پرسمان قرآنی، سبک زندگی اسلامی، احکام، حفظ موضوعی قرآن کریم، سیره معصومین(ع)، آشنایی با صحیفه سجادیه، ترجمه، تفسیر و آشنایی نهج البلاغه بود.

افراشی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر 50 هزار نفر در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور شرکت کردند، ادامه داد: امسال با افزایش حدود 20 درصدی نسبت به سال گذشته رو به رو بودیم و آمار به بیش از ۶۰ هزار نفر رسید.

وی با بیان این که در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت بیش از 6 هزار و 462 نفر از اساتید و دانشجویان در حفظ یک جزء تا حفظ کل قرآن ثبت نام کرده اند، گفت: طی دو سال گذشته 300 الی 500 نفر در طرح نسیم بهشتی این وزارتخانه حافظین یک جزء الی 30 جزء ثبت نام کرده اند .

این مسئول فرهنگی به تاثیر بسیار زیاد فعالیت های قرآنی در تقویت بنیه علمی و دینی دانشجویان اشاره کرد و بیان داشت: آحاد مردم عزیز کشورمان به میزانی که با قرآن کریم انس بگیرند به همین میزان از تعالیم و فرهنگ قرآنی نیز در زندگی شان بهره مند می شوند.

نماینده نهاد قرآن و عترت وزارت بهداشت در پایان با تاکید بر اینکه دانشجویان علاوه بر کسب علم و مهارت آموزی درحوزه های تخصصی، به فعالیت قرآنی نیز بپردازند، گفت: با توجه به این که در آزمون کتبی مرحله کشوری بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در کاشان، تعداد زیادی از پزشکان فوق تخصص کودکان، قلب و عروق، گوارش و ... شرکت کردند، قطعا هر کدام از این پزشکان می توانند موجبات ترغیب 40 نفر از دانشجویان تحت آموزش خود را در فعالیت های قرآنی فراهم کنند.

انتهای پیام

captcha