وظیفه زنان حج‏‌گزار ایرانی برای معرفی حجاب و عفاف
کد خبر: 3738393
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
با حجا‌ج؛ از فرش تا عرش/

وظیفه زنان حج‏‌گزار ایرانی برای معرفی حجاب و عفاف

گروه جامعه ــ زنان حج‏‌گزار ايرانى، نماينده زنان جمهورى اسلامى ايران هستند. ايران تنها كشورى است كه از نظام جمهورى اسلامى برخوردار است. ازاين‏‌ رو قضاوت درباره چگونگى موفقيت نظام در اجراى احكام اسلام، بسته به نوع پوشش و آرايش زنان ايران در ايام حج دارد.

به گزارش ایکنا؛ حس زيبايى‏‌خواهى از ويژگى‏‌هاى مشترک زن و مرد است كه به دليل ظرافت‏‌هاى روحى زنان، در وجود آنها قوى‏‌تر است. اين حس با وجود روحيه جلوه‏‌گرى بانوان، مى‏‌تواند زمينه بروز آسيب‏‌هاى اخلاقى را ايجاد کند و زندگى خانوادگى و اجتماعى بشر را تحت تأثير قرار دهد

زنان حج‏‌گزار و رسالت‏‌هاى سياسى‏

زنان حج‏‌گزار ايرانى، نماينده زنان جمهورى اسلامى ايران هستند. ايران تنها كشورى است كه از نظام جمهورى اسلامى برخوردار است. ازاين‏‌ رو قضاوت درباره چگونگى موفقيت نظام در اجراى احكام اسلام، بسته به نوع پوشش و آرايش زنان ايران در ايام حج دارد؛ چرا كه پوشش و آرايش، نماد ديندارى است. مهم‏تر آنكه زنان ايرانى، افزون بر اينكه نماينده زنان مسلمان هستند، نماينده زنان شيعه نيز هستند؛ مذهبى كه الگوهاى ناب، همچون بانوى بزرگ جهان اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) بانوى عفاف و حجاب و همچون زينب كبرى(س) را دارد؛ بانويى كه حتى در مجلس يزيد و در زمان اسارت، عمده‏‌ترين اعتراضش اين بود كه چرا دختران رسول‏‌ خدا(ص) را در معرض ديد نامحرمان قرار داده‏‌اند.

مشكل بدحجابى زنان ايرانى در عربستان‏

در حال حاضر مسئله بدحجابى، يك مشكل فرهنگى در جامعه ما است كه مى‏‌تواند به حيثيت دينى و مذهبى نظام جمهورى اسلامى ايران در عرصه‏‌هاى بين‏‌المللى آسيب برساند. از نمودهاى بارز اين آسيب بين‏‌المللى، سفرهاى زيارتى، از جمله سفر به عربستان است كه متأسفانه برخى از زائران با بدحجابى خود، موجب هتک حرمت و آبروى امت مسلمان شده‏‌اند؛ به طورى كه فرصت‏‌طلبان از اين مسئله، يك سوژه تبليغاتى ساخته‏‌اند تا چهره شيعيان را خراب كرده و ديندارى مردم مسلمان ايران را زير سؤال برند.

 چگونگى لباس ‏پوشيدن زنان حج‏‌گزار

بين كيفيت لباس و نوع شخصيت انسان رابطه‏‌اى مستقيم وجود دارد. لباس، افزون بر حفظ انسان از سرما و گرما، موجب حفظ عفت و حيا است و همچنين به انسان آراستگى و وقار مى‏‌بخشد. بهتر است بانوان سعى کنند در طول سفر، لباس آراسته بپوشند و از هرگونه آشفتگى و پريشانى در لباس بپرهيزند؛ چرا كه آراستگى در لباس، نشانه‏‌اى از وجود نظام فكرى و ذوق و سليقه انسان است. به هرحال آشفتگى بيرونى، حكايت از آشفتگى درونى دارد. اگر انسان داراى شخصيت طبيعى باشد از آشفتگى گريزان است و نظم، ترتيب و تميزى را بر ژوليدگى و پريشانى ترجيح مى‏‌دهد.

بايد توجه داشت كه آشفتگى در لباس و ژوليدگى و عدم رعايت نظافت و آراستگى، آثار روحى‏ و روانى دارد. به طورى‏‌كه نشاط روحى و روانى انسان را از بين مى‏‌برد. براى اينكه از سفر معنوى خود لذت ببريم و غم و اندوه را از خود دور كنيم، بايد به مسئله آراستگى ظاهر توجه داشته باشيم.

در طول سفر نياز داريم كه ديگران به ما توجه کنند و در قلب هم‏سفران خود نفوذ كنيم و آنها ما را دوست داشته باشند. از راز و رمزهاى برقرارى ارتباط با ديگران و نفوذ در دل هم‏سفران، برخوردارى از ظاهرى آراسته و لباس مناسب است. اهميت آراستگى و نظافت لباس در حدى است كه از آداب زيارت، پوشيدن لباس تميز و آراسته است و تنها سفر زيارتى‏ كه به سبب اقتضائات خاص آن گفته‌‏اند با گرد و خاک سفر وارد شويد، حرم امام‏ حسين(ع) است وگرنه در بقيه اماكن زيارتى، سفارش شده است با ظاهرى آراسته و لباس تميز وارد شويد.

راهكارهاى اصلاح وضعيت بدحجابى زنان ايرانى در عربستان‏

بيان ارزش‏‌هاى واقعى در جلسات عمومى زائران

افشاى ماهيت توطئه جهانى استكبار در رابطه با هنجارشكنى‏‌ها به ويژه حجاب‏‌زدايى براى زائران 

پررنگ کردن تأثير بدحجابى در از بين بردن آبروى نظام جمهورى اسلامى ايران و سوءاستفاده دشمن از اين مسئله براى زائران

تأكيد بر رعايت حجاب و پوشش هماهنگ در قالب قوانين جدى سازمان حج و زيارت

افزايش نظارت و كنترل توسط مديران در طول سفر

استفاده از زائران و نيروهاى مردمى، به ويژه بانوان، براى نظارت بر اين مسئله

تشويق و ترغيب مديران كاروان‏‌ها در برخورد مؤثر با پوشش و آرايش غيراسلامى

تأكيد روحانيون و معينه‏‌هاى كاروان بر مسئله حجاب و تفسير و تبيين آيات حجاب و بيان آثار سوء دنيايى و اخروى بدحجابى

استفاده از فتاواى مراجع و در اختيار قرار دادن فتاوا

انتهای پیام

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۲:۳۲
0
0
در حج تمتع مطلقا بدحجابی وجود نداره گروه کاروانها همه زنان مسن و میانسالی هستند که اهداف معنوی داشته و در آرزوی این سفر بوده اند...اگر بدحجابی هم بوده مربوط به عمره گذاران و دختران دانشجویی بوده که سالها قبل اعزام می شدند...کاش نگارنده به این تفاوت هم اشاره میکرد
captcha