توزیع اماکن ورزشی در روستاهای استان مرکزی عادلانه نیست
کد خبر: 3738480
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
حقیقی:

توزیع اماکن ورزشی در روستاهای استان مرکزی عادلانه نیست

گروه اجتماعی - معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: توزیع اماکن ورزشی در روستاهای استان عادلانه نیست به طوری که در طی بازدیدهایی که از روستاها انجام شده است، در روستایی با چهارصد نفر جمعیت سالن‌هایی ورزشی با هزینه‌های میلیاردی بلا استفاده وجود دارد و در کنار آن روستایی با جمعیت بالای 3 هزار نفری هیچ امکانات ورزشی ندارد.

توزیع اماکن ورزشی در روستاهای استان مرکزی عادلانه نیست

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی صبح امروز 23 مرداد‌ماه با حضور در کارگروه تخصصی زنان و خانواده استانداری با محوریت تبیین و تشریح وضعیت زنان روستایی که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این نوع جلسات خوب است و علاوه بر ارائه گزارشات مربوطه باید به دنبال راهکار بود تا بتوان به خروجی مناسب دست پیدا کرد.
وی ادامه داد: موضوع مشاغل خانگی برای بانوان روستایی بسیار مهم است و باید به دنبال راهکار و انجام اقدامات بود و باید دانست کدام ادارات مشکل ایجاد می‌کنند و اگر لازم است در این زمینه استانداری وارد عمل شود و جلساتی برای حل این موضوع برگزار شود یا سازمان جهاد کشاورزی استان برای پیگیری این موضوع اقدام نماید.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی افزود: موضوع قطع بیمه بانوان قالیباف روستایی یک مشکل است و باید حل شود. پیگیری این کار در بضاعت استان و قابل حل است.
حقیقی بیان کرد: در ارتباط با بازارچه‌های عرضه محصولات زنان روستایی چندین مرتبه گزارش شده و هیچ اقدام عملی در راستای آن انجام نشده است، هفته آینده باید جلسه‌ای با حضور شهردار اراک، رئیس شورای شهر و مدیر کل جهاد کشاورزی استان برای بررسی این موضوع تشکیل شود.
وی در ارتباط با مساله کمبود امکانات ورزشی در روستاها گفت: در خصوص مساله کمبود امکانات ورزشی در روستاها به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها اعلام شده است که برای اطلاع از امکانات ورزشی روستاها، برای روستاها شناسنامه درست کنند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی افزود: توزیع اماکن ورزشی در روستاهای استان عادلانه نیست به طوری که در طی بازدیدهایی که از روستاها انجام شده است، روستایی با چهارصد نفر جمعیت سالن‌هایی ورزشی با هزینه‌های میلیاردی بلا استفاده دارد و در کنار آن روستایی با جمعیت بالای 3 هزار نفری هیچ امکانات ورزشی ندارد.
حقیقی گفت: تاکنون برای روستاهایی که 500 نفر جمعیت به بالا داشتند زمین چمن و فضای ورزشی اختصاص یافته است. امسال درصدد هستیم 60 روستایی که ازبالاترین جمعیت در هر شهرستان برخوردار باشند اگر دهیاری‌ها مکانی را در اختیار ما قرار دهند از مبلغ 8 الی 10 میلیون تومان تجهیزات ورزشی در اختیار آن‌ها قرار بدهیم.
وی بیان کرد: اگر دهیاری‌ها فضایی را در روستا‌ها برای ساخت کتابخانه معرفی کنند این آمادگی را داریم در این زمینه نیز اقدام‌های لازم برای تجهیز آن صورت پذیرد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی اظهار کرد: در ارتباط با نبود تشکل‌های غیر‌دولتی بانوان در روستاهای استان گله‌مند هستیم. حداقل اعطای مجوز به تشکل غیردولتی با بنده است. باید بانوان روستا را به تشکیل این تشکل‌ها تشویق کنیم و برای هر تشکل مجوز‌های لازم هم در اسرع وقت صادر می‌شود.
حقیقی افزود: در ارتباط با عدم حضور دستگاه‌های اجرایی در روستاها باید گفت اغلب مردم روستایی شهرستان‌ها نیز نسبت به این موضوع اعتراض دارند و این یک نقص است. البته در این راستا چرایی دلیل حضور مسئول دستگاه اجرایی اعم از مدیر کل باید در آن شهرستان مشخص شود.
وی گفت: پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب باید رهاوردهای نظام را برای مردم بیان کنیم. در غیر‌این صورت ناامیدی مردم و تحلیل غلط دشمن نسبت به مسائل کشور بوجود می‌آید.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی بیان کرد: در هفته دولت باید اقدامات و پروژه‌های اجرایی بخش بانوان مورد نظر قرار گیرد. همچنین از خانواده‌های شهدای خانم نیز باید بازدید صورت پذیرد.
انتهای پیام

captcha