جشنواره «نشاطستان»؛ فرصتی برای کشف استعدادهای فرهنگی و هنری
کد خبر: 3738482
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

جشنواره «نشاطستان»؛ فرصتی برای کشف استعدادهای فرهنگی و هنری

گروه فرهنگی - جشنواره «نشاطستان» که در اصفهان برگزار شده درصدد است تا فرصتی را فراهم کند که شرکت کنندگان در آن جشنواره هم تفریح کنید، هم بخندند و هم استعدادهای فرهنگی و هنری خود را به نمایش بگذارند.

جشنواره «نشاطستان»؛ فرصتی برای کشف استعدادهای فرهنگی و هنری

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، رییس هماهنگی امور مناطق سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در مورد برگزاری جشنواره نشاطستان اظهار داشت: جشنواره فرهنگی تفریحی تابستان 97 با عنوان «نشاطستان» شامل جشن‌های خانوادگی، جشنواره بازی‌های تفریحی، مسابقات و همایش‌های ورزشی و برنامه‌های فرهنگی است که از ابتدای مردادماه و دهه کرامت در مناطق پانزده گانه شهر اصفهان آغاز شده و تا دهه ولایت ادامه خواهد داشت.
امیرحسین ستوده‌فر رونق‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی تفریحی مناطق در فضای فراغتی تابستان، تقویت فضای شور و نشاط در شهر و شهروندان و معرفی بهتر فضاها و فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، تفریحی و ورزشی مناطق به شهروندان را از جمله اهداف برگزاری جشنواره نشاطستان دانست.
وی افزود: تمرکز بر مباحث تفریحی، فراغتی و نشاط شهروندان، اجرای ویژه‌برنامه‌ها در بوستان‌ها و فضاهای عمومی در محلات مختلف و به خصوص محلات محروم و برگزاری برنامه‌های شاد به صورت مویرگی از جمله ویژگی‌های جشنواره فرهنگی تفریحی نشاطستان است.
ستوده‌فر به استفاده از ظرفیت محلات و گروه‌های مردمی در برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: کشف ظرفیت‌های فرهنگی مناطق مختلف یکی از وظایف ادارات فرهنگی اجتماعی هر منطقه است. در 2 سالی که از تشکیل این ادارات گذشته، در برنامه‌های مختلف استعدادهایی کشف شده که از پتانسیل آنها در قالب مجری، خبرنگار افتخاری، گروه موسیقی، انتظامات و ... استفاده می‌شود.
رییس هماهنگی امور مناطق سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری افزود: استعدادیابی در مناطق را هدف و وظیفه اصلی ادارات فرهنگی اجتماعی در جشنواره فرهنگی تفریحی نشاطستان قرار دادیم و در برخی مناطق، فرم‌هایی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد تا بتوانند در زمینه مورد علاقه خود اعلام آمادگی کنند که باعث می‌شود در آینده بانک اطلاعاتی خوبی از این استعدادها در مناطق مختلف داشته باشیم.
وی ارتقای کیفیت برنامه‌ها با استفاده از استعدادهای مختلف شهروندان، کشف پتانسیل‌های موجود در مناطق و برگزاری برنامه‌ها با هزینه کمتر و به صورت خودجوش را از جمله مزیت‌های این طرح دانست و اظهار داشت: دفاتر تخصصی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری نیز ما را در برگزاری جشنواره نشاطستان یاری می‌کنند.
ستوده‌فر خاطرنشان کرد: با برگزاری برنامه‌های کودکانه در طول جشنواره نشاطستان به استقبال جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان می‌رویم که علاوه بر اطلاع‌رسانی در مورد جزییات جشنواره فیلم کودک، بلیط این جشنواره بین شهروندان و به خصوص کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در برنامه نشاطستان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام

captcha