مساجد، نقش مهمی در صیانت فکری و اخلاقی افراد جامعه دارند
کد خبر: 3738488
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

مساجد، نقش مهمی در صیانت فکری و اخلاقی افراد جامعه دارند

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌غربی از فعالیت سه هزار و ۷۴۲ مسجد در سطح استان خبر داد و گفت: مساجد نقش مهمی در صیانت فکری و اخلاقی افراد جامعه دارند.

مساجد، نقش مهمی در صیانت فکری و اخلاقی افراد جامعه دارند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد داداش زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی بیان کرد: در حال حاضر سه هزار و 742 مسجد در سطح استان به صورت مداوم فعالیت دارند و 600 روحانی تحت نظر تبلیغات اسلامی استان در طرح‌های هجرت، مدارس امین و مستقر در مساجد آذربایجان‌غربی مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت کار فرهنگی در فضای مجازی تاکید کرده‌اند، افزود: با گسترش علم و تکنولوژی و استفاده اکثر آحاد جامعه از فضای مجازی می‌طلبد که آموزش‌های چگونگی استفاده بهینه و آسیب‌های آن نیز در برنامه‌های دینی، فرهنگی و آموزشی قرار گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین داداش زاده با بیان اینکه مساجد نقش مهمی در صیانت فکری و اخلاقی افراد جامعه دارند، یادآور شد: باید از ظرفیت مساجد در راستای کاهش آسیب های اجتماعی بهره برد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مساجد می‌توانند مهمترین ملجأ خانواده های ایرانی درجهت صیانت از شخصیت معنوی فرزندانشان با توجه به تهاجم گسترده ی فرهنگ غرب در فضای مجازی و رسانه باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین داداش زاده اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید تلاش کنند تا برنامه‌های فرهنگی دینی در سطح مساجد از چنان جذابیتی برخوردار باشد که بتوان نسل جوان را جذب ارزش ها و مفاهیم دینی کرد، مطمئنا تقویت باور های دینی در جوانان نقش مهمی در صیانت اخلاقی و اجتماعی افراد جامعه دارد.
وی با بیان اینکه آموزش همواره به‌عنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت‌های این اداره درنظر گرفته می‌شود خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره های آموزشی به حول و قوه ی الهی در طول سال و در تمامی شهرستان های استان تداوم خواهد داشت.
انتهای پیام

captcha