عزاداری هیئات مذهبی با رعایت شئونات اسلامی باشد
کد خبر: 3744824
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

عزاداری هیئات مذهبی با رعایت شئونات اسلامی باشد

گروه اجتماعی - امام جمعه مهریز گفت: هیات‌های مذهبی از انجام برخی برنامه‌ها در عزای امام حسین (ع) و یاران ایشان که زیبنده سوگواری نیست، پرهیز کنند.

عزاداری هیئات مذهبی با رعایت شئونات اسلامی باشد

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی، امام جمعه مهریز شب گذشته، 16 شهریور در همایش هیات‌های عزاداری و تعزیه خوانی شهرستان اظهار کرد: مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، برنامه مداحی و نوحه‌خوانی را بر اساس مدارک دقیق حدیث و روایت اسلامی اجرا کنند.
امام جمعه مهریز ادامه داد: طرح برخی مطالب در مداحی‌ها و سخنرانی‌ها که هیچ پایه و اساس دینی و عقلی ندارد و به هیچ وجه در مراسم عزاداری‌های ماه‌های محرم و صفر کار درستی نیست و موجب نارضایتی مردم می‌شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز گفت: هیات‌های تعزیه از انجام برخی برنامه‌ها در شهادت امام حسین(ع) و یاران آن امام که زیبنده روضه خوانی و سوگواری نیست پرهیز کنند.
محی الدینی یادآور شد: فعالیت موکب‌ها و چایخانه‌ها در طول ماه محرم باید با کسب مجوز و طبق مقررات باشد و هیچ مزاحمتی برای مردم و گروه‌های عزاداری فراهم نکند.
امام جمعه مهریز بیان کرد: طول کشیدن برخی مجالس عزاداری که موجب قضا شدن نماز مردم می‌شود در شان محرم و امام حسین(ع) نیست و باید سخنرانان و دست اندرکاران این موضوع را در نظر بگیرند.
محی‌الدینی از دست‌اندرکاران صوتی مجالس عزاداری خواست تا آرامش و آسایش مردم و کسانی که در نزدیکی محافل روضه خوانی‌ها و مساجد زندگی می‌کنند را رعایت کنند.
یادآور می‌شود در این همایش روسای هیات‌های مذهبی به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص همکاری دستگاه‌های اجرایی با هیات‌ها و تامین برخی نیاز‌های فرهنگی مورد نیاز تاکید کردند.

انتهای پیام

 

captcha