امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر؛ رمز پیروزی خون بر شمشیر
کد خبر: 3747594
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر؛ رمز پیروزی خون بر شمشیر

گروه معارف ــ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در دانشگاه یزد گفت: سرلوحه قیام اباعبدالله الحسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است و بالاترین منکر در آن زمان حکومت فاسد یزید و مهم‌ترین معروف تحقق حکومت اسلامی بود.

امر به معروف و نهی ازمنکر رمز پیروزی خون بر شمشیر در قیام امام حسین (ع)

حجت الاسلام محمد مهدی امامی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: رمز پیروزی و هدف قیام امام حسین(ع) در جمله «ارید اَن آمر بالمعروف و اَنهی عن المنکر» خلاصه می‌شود.
وی ادامه داد: سرلوحه قیام اباعبدالله الحسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است و بالاترین منکر در آن زمان حکومت فاسد یزید و مهم‌ترین معروف تحقق حکومت اسلامی بود.
معاون استانی نهاد در یزد اولین و مهمترین عامل کمرنگی امر به معروف و نهی از منکر را ترس مؤمنین از بازخوردهای گوناگونی که ممکن است امر به معروف و نهی از منکر توسط افراد داشته باشد دانست و گفت: تبیلغات سنگین دشمن در این امر مؤثر بوده است، دشمن با ترویج این فرهنگ که عمل هر کس مربوط به خود شخص عمل کننده است باعث عامل عقب نشینی افراد در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر شده است.
وی تصریح کرد: آنهایی که در راس هستند مثل روحانیون و رؤسا در جایگاه خود باید امر به معروف را انجام بدهند ولی متأسفانه تاکنون اقدام مثبتی انجام نداده اند و به طبع مردم نیز فعالیتی نمی‌کنند.
امامی گفت: کسانی که می خواهند امر به معروف و نهی ازمنکر کنند، باید بدانند که درجات منکر و معروف چیست، فساد اقتصادی و قاچاق کالا یک منکر است درحالی که ما کالای قاچاق را می خریم و نهی هم نمی کنیم. اکنون تشویق کردن به خرید کالای ایرانی معروفی هست که لازمه آن حتی از تشویق و امر به حجاب بالاتر است.
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه یزد افزود: شخصی که امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌دهد باید نحوه ارتباط گیری و شیوه صحبت با افراد متفاوت را بداند و از شیوه‌های هنری و عینی استفاده کند و معروف را زیبا و منکر را زشت جلوه دهد.
وی ادامه داد: کارهای پراکنده‌ای در دانشگاه انجام شده ولی هیچکدام سیستمی و طبق فرموده حضرت آقا نبوده است؛ طبق فرموده حضرت آقا کار فرهنگی باید جبهه‌ای و قوی انجام شود.
حجت الاسلام امامی گفت: اکنون در پیگری این هستیم که جبهه ای تشکیل دهیم از نیروهای مؤمن انقلابی که در تشکل‌های متفاوت دانشگاه جریانی همسو با هم دارند، سپس این جبهه خیلی قوی مسائل را به صورت متمرکز در دست بگیرد و طرح‌های ناب را شناسایی و اجرا کند.
وی تصریح کرد: چون امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین و امر اساسی دین است باید در هیئت‌های اندیشه ورزی به صورت تخصصی و مستمر اجرا شود.

انتهای پیام

مصاحبه: محدثه میرجلیلی

captcha