روز جهانی غذا زیر سایه گرسنگی
کد خبر: 3756341
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

روز جهانی غذا زیر سایه گرسنگی

کانون خبرنگاران نبأ ــ یک کارشناس بهداشت مواد غذایی در یادداشتی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی غذا، بر رعایت الگوی مصرف و گام برداشتن عملی در مسیر به‌کارگیری سبک زندگی اسلامی ایرانی تأکید کرد.

روز جهانی غذا، زیر سایه گرسنگی!

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حسین عبدالعزیزی، کارشناس بهداشت مواد غذایی در یادداشتی به مناسبت فرا رسیدن بیست‌و‌چهارم مهرماه(۱۶  اُکتبر) سالروز تأسیس سازمان جهانی غذا(فائو) و نامگذاری آن به روز جهانی غذا، همگان را به کمی اندیشه در زمینه کمبود شدید مواد غذایی که اقشار مختلف جهان را در برگرفته است؛ به‌ویژه کودکان دعوت می‌کند.

در این یادداشت که به شعار امسال روز جهانی غذا مبنی بر «رفتار ما آینده ما را می‌سازد، تلاش برای دنیای بدون گرسنگی تا سال ۲۰۳۰» به عنوان اصل و محور جهانی اشاره شده است، بر رعایت الگوی مصرف و گام برداشتن عملی در مسیر به‌کارگیری سبک زندگی اسلامی ایرانی تأکید می‌کند.

عبدالعزیزی بر ضرورت کاهش مصرف قند، نمک و چربی توسط تک‌تک افراد جامعه تأکید کرد و افزود: مسئولان متولی اعم از وزارت بهداشت و سایر نهادهای دولتی و خصوصی با بسیج همگانی و با توجه به این مهم در راستای رفع گرسنگی و تأمین سلامت مردم که حقیقتاً گام‌های مؤثری برداشته‌اند بیش از گذشته تلاش مضاعفی انجام دهند.

البته به اذعان مسئولان سازمان غذا و دارو وضعیت کنترل و نظارت بر بخش غذاهای صنعتی، کارخانجات تولیدکننده مواد غذایی در کشور مطلوب است و به همین دلیل می‌بایست برای تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم علاوه بر فرهنگ‌سازی نیز از چرخه مزرعه تا سفره مصرف کننده برای آینده تدابیر و چاره‌ای اندیشیده شود.

در پایان توصیه می‌شود، ضمن تعادل در مصرف غذاها باید تأکید شود که شهروندان برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌شان می‌بایست حتماً مصرف غذایی فیبردار همچون سبزیجات را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند.

انتهای پیام

captcha