انس با قرآن ضرورت کنونی جامعه در راستای کاهش آسیب و ناهنجاری است
کد خبر: 3756635
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

انس با قرآن ضرورت کنونی جامعه در راستای کاهش آسیب و ناهنجاری است

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: انس با مفاهیم قرآنی ضرورت امروز جامعه برای کاهش آسیب و ناهنجاری است و افزایش فعالیت های قرآنی بایستی در دستور کار مسئولان باشد.

 به گزارش ایکنا، مهر نوشت: حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی اظهار داشت: انسان‌ با مانوس شدن با قرآن به تدریج در سبک زندگی خود نیز قرآنی عمل می‌کند و به این ترتیب از ناهنجاری‌ ها دور خواهد شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: همانطور که در کتاب وحی ذکر شده و ائمه معصومین(ع) نیز در روایات فرموده اند، قرآن نور است. بنابراین انسانی که بتواند با نور قرآن مانوس شود در مقابل بسیاری از لغزش ها بیمه خواهد شد.

وی بیان کرد: ما به عنوان حکومت اسلامی وظیفه داریم فرهنگ قرآن را در جامعه ترویج و اشاعه دهیم، تلاوت و قرائت قرآن و برگزاری برنامه ها و مسابقات قرآنی زمینه انس مردم به ویژه نوجوانان و جوانان را با قرآن فراهم می سازد.
 
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: ما راجع به قرآن باید به روش دیگر سخن بگویم، تا مردم بیشتر به سمت قرآن جذب شوند. البته مردم این زمینه را همیشه دارند و به سبب عملکرد ما است که این مساله اتفاق نیفتاده است.

حسینی ادامه داد: اگر نوجوان و جوان جامعه اسلامی با قرآن مانوس شود، گفتار، رفتار و حتی سبک زندگی وی قرآنی خواهد شد و در نهایت قرآنی عمل می‌کند و از بسیاری از مشکلات و آسیب ها دور خواهد ماند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن در اراک در سطحی مطلوب ارزیابی شد و برای برگزاری هرچه باشکوه تر این رقابت های سراسری قرآنی همه مسئولان جامعه قرآنی و... در استان ها بایستی با یکدلی و یکپارچگی پای کار باشند تا بتوانیم تکلیف خود را در برابر دین و قرآن به خوبی به انجام برسانیم.

انتهای پیام

captcha