بررسی 4 دهه فعالیت رسانه‌ای انقلاب اسلامی با 40 نشست
کد خبر: 3757951
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
اوحدی عنوان کرد:

بررسی 4 دهه فعالیت رسانه‌ای انقلاب اسلامی با 40 نشست

گروه جامعه ــ رئیس سازمان فرهنگی ــ هنری شهرداری تهران ضمن اشاره به برگزاری 40 نشست تخصصی با هدف بررسی چهار دهه فعالیت انقلاب اسلامی، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و هنری این مرکز برای اربعین را تشریح کرد.

بررسی 4 دهه فعالیت رسانه‌ای انقلاب اسلامی با 40 نشستبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری تشریح ویژه‌برنامه چهل سال تجربه رسانه‌ای انقلاب اسلامی و گزارشی از اقدامات قرارگاه فرهنگی و هنری مردمی اربعین با حضور سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی ــ هنری شهرداری تهران و حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌رضا ارزانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور همچنین علی‌محمد اسماعیلی، رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی صبح امروز دوشنبه 30 مهرماه، در محل این فرهنگسرا برگزار شد.

سعید اوحدی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه در بستر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم گفت: یکی از برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری توجه به وظیفه خطیر رسانه در حوزه انقلاب اسلامی است و به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا 40 نشست تخصصی را با حضور صاحب‌نظران و اصحاب رسانه با هدف بررسی 40 سال فعالیت رسانه در عرصه انقلاب اسلامی رونمایی کنیم.

اوحدی با اشاره به نقش امروز رسانه و فضای مجازی در کرامت انسان‌ها گفت: امروز رسانه یکی از بسترهای جدی برای تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی است تصریح کرد: به همین خاطر یکی از سناریو‌های خطرناک دشمنان در رسانه‌ها موضوع نا امن کردن و ایجاد یاس و ناامیدی در جمهوری اسلامی است و همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند امروز بزرگترین خیانت به مردم دامن زدن به یاس و ناامیدی در جامعه است.

وی با بیان اینکه امروز بیش از سه هزار و 500 نشریه در کشور داریم که می‌توان از آن به عنوان یک انقلاب بزرگ در حوزه رسانه یاد کرد افزود: ما امروز در شرایطی هستیم که حدود 350 عنوان نشریه در کشور چاپ می‌شود و در کنار آن 40 خبرگزاری فعال داریم که همه آنها عملکرد نظام را با یک گستره وسیع در معرض مردم قرار می‌دهند.

رئیس سازمان فرهنگی ــ هنری شهرداری تهرانبا اشاره به جمله مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت مقابل با جنگ رسانه‌ای امروز گفت: ما امروز بیش از 350 شهید در حوزه رسانه داشته‌ایم شهدایی که نقش بسیار بالا در انتقال پیام و فرهنگ انقلاب اسلامی داشتند همچنان‌که در فاجعه منا و در هشت سال دفاع مقدس شهدای گرانقدر رسانه نقش خودشان را به نمایش گذاشتند و حال امروز دنیای استکبار میلیاردها دلار هزینه می‌کند تا ترکیب سیاسی کشورهای اسلامی را بر هم بزند و لذا با فعالیت اصحاب رسانه که تفکر آزادی خواهانه دارند اهداف آنها با شکست مواجه می‌شود.

اوحدی ادامه داد: خون پاک شهدا مظلوم اصحاب رسانه در پوشش خبری و فعالیت‌های اثر گذار از جمله دفاع از حرم اهل بیت(ع) و حرم حضرت زینب(س) باعث شد که امروز بخش عمده‌ای از پیروزی‌های این عرصه مدیون اطلاع رسانی آنها باشد.

رئیس سازمان فرهنگی ــ هنری شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های این سازمان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هم اکنون یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های محیطی با عنوان نقطه رهایی با اکران نمایش‌های زنده و تئاتر به تبیین و نمایش دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌پردازد. این برنامه از پنج‌شنبه هفته گذشته آغاز شده و تا پنج‌شنبه این هفته نیز ادامه خواهد داشت.

اوحدی در ادامه این نشست با اشاره به فعالیت‌ها و جزئیات برنامه‌های اربعین حسینی در حوزه فرهنگی و هنری گفت: امروز اربعین به عنوان یکی از موضوعات جدی ما در حوزه فرهنگی و هنری مطرح است بر همین اساس برای اولین بار در مراسم اربعین و در مبادی مرزی کشور و همچنین مسیر پیاده روی اربعین حسینی، سازمان فرهنگی هنری با اجرای برنامه‌های ویژه حضور جدی و موثری خواهد داشت این برنامه‌ها با مشارکت ستاد عالی کانون فرهنگی هنری مساجد و خود کشور عراق اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: 15 برنامه متنوع فرهنگی و هنری در حوزه اربعین اتفاق می‌افتد و ما سعی می‌کنیم اقدام مناسبی را برای بزرگترین حماسه انسانی و مذهبی که در عالم خلقت است و مثل آن را تاکنون شاهد نبوده‌ایم داشته باشیم.متاسفانه ما در گذشته از این عظمت در خصوص کارهای فرهنگی و هنری غافل بودیم و لذا امروز با تشکیل قرارگاه فرهنگی و هنری اربعین که با مشارکت کانون فرهنگی و هنری مساجد ایجاد شده است تلاش می‌کنیم خروجی مناسبی را در این عرصه داشته باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی ــ هنری شهرداری تهران با اشاره به راه اندازی سه سینمای سیار در مبادی مرزی کشور گفت: زائران اربعین حسینی در مبادی ورودی و خروجی کشور می‌توانند در این سینماها فیلم‌های سینمای مرتبط با دفاع مقدس و فیلم‌های ارزشی و اسلامی را مشاهد کنند همچنین می‌توانند در ایستگاه‌ها استراحت کوتاه داشته باشند البته استیچ‌های فرهنگی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه تعبیه شده است و در کنار آنها فضای را هم مرتبط با انقلاب اسلامی تدارک داده‌ایم.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس انقلاب، نمایشگاه کتاب، موزه عبرت و فعالیت‌های این چنینی در دو مرز شلمچه و مهران گفت: در کنار اینها و در کشور عراق در هشت موکب هشت سوگواره شعر اربعین را به صورت مشترک با شعرای ایرانی و عراقی برگزار خواهیم کرد و همچنین یک روز قبل از اربعین یادواره شهدای شاخص محور مقاومت را در عتبه مقدسه کربلا اجرا خواهیم کرد. مراسمی را هم در مورد قرائت قرآن در مرزها و در مسیر نجف تا کربلا به صورت متمرکز داریم.

اوحدی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم نمادین پیاده رویی اربعین حسینی در تهران گفت: به دلیل اینکه بسیاری از افراد امکان حضور در این مراسم عظیم و معنوی را ندارند یک پیاده روی نمادین به عنوان جاماندگان اربعین از میدان آئینی امام حسین(ع) تا آستان مقدس حضرت عبدالعظیم خواهیم داشت. این مراسم همزمان با روز اربعین حسینی از ساعت 6 صبح با مشارکت 7منطقه شهرداری تهران، سپاه حضرت رسول(ص) و بیست دستگاه از جمله اورژانس، یگان ویژه پلیس، آتش نشانی، اتوبوسرانی و مترو و پیش بینی حضور 2 میلیون نفر برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی ــ هنری شهرداری تهران ادامه داد: در این مسیر 20 موکب سازمان فرهنگی و هنری و همچنین 100 موکب دیگر از جاهای مختلف به صورت نمادین خدمت رسانی خواهند کرد و امیدواریم که در این مسیر شاهد یک حضور پررنگ، هماهنگ و اتحاد مردم را با شعار حب الحسین(ع) شاهد باشیم.

اوحدی در پایان با اشاره به اینکه شهرداری تهران در مجموع هزار و 350 نفر از کارکنان خود را به مراسم اربعین حسینی در عراق اعزام کرده است افزود: این افراد علاوه بر مرزها در کشور عراق پذیرای زائران هستند و به طور کلی 600 نفر در کربلا، 300 نفر در نجف، 100 در کوفه و 300 نفر هم به صورت خدماتی در این نقاط به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام

captcha